آموزش «حقوق کودک» در مساجد مصر

مبلغ/ وزارت اوقاف مصر طرحی را با عنوان «حقوق کودک» به عنوان جدیدترین طرح آموزشی در زمینه‌ دین و زندگی در ۱۰۰ مسجد این کشور به اجرا می‌گذارد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف مصر طرح «حقوق کودک» را  به عنوان جدیدترین طرح آموزشی با هدف آگاهی‌بخشی به کودکان، راه‌اندازی کرده است.

هدف اصلی وزارت اوقاف مصر از طرح حقوق کودک افزایش آگاهی و آموزش کودک اعلام شده است و موضوعات این طرح صرفاً به جنبه دینی محدود نخواهد شد، بلکه مضامین اجتماعی، تاریخی، ادبی، روانشناختی و علمی را نیز ارائه خواهد کرد.

به گفته منابع مطلع، این ابتکار از طریق یک الگوی تعاملی کار می‌کند که کودک را جذب کرده و تحت تأثیر قرار دهد تا بتواند موضوع مد نظر را با تعامل و مشارکت، درک کند.

قرار است در این طرح، تعدادی کارگاه داستان‌نویسی و هنری برای کودکان شرکت‌کننده برگزار شود.

گروه سنی مورد نظر طرح «حقوق کودک» از ۶ تا ۹ سال و از ۹ تا ۱۴ سال است.

تعداد زیادی از وعاظ و ائمه جماعات وزارت اوقاف و همچنین نویسندگان و ادبای مجلات و نشریات تخصصی کودک در مصر در ارائه این طرح مشارکت داشته‌اند.

وزارت اوقاف مصر برای اجرای بخش نخست این طرح، ۱۰۰ مسجد در سراسر این کشور را برگزیده است تا در فضایی از مسجد که به اندازه کافی وسعت داشته باشد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا طرح مذکور با حضور کودکان به اجرا درآید.

قرار است به‌زودی شیوه ثبت نام اینترنتی کودکان برای حضور در این کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مساجد سراسر مصر از سوی وزارت اوقاف این کشور اعلام شود.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر،‌ هدی حمید از مسئولین وزارت اوقاف این کشور را که دارای مدرک تخصصی در رشته رسانه و فرهنگ‌سازی کودکان و مسئول چند مجله برجسته کودکان در این کشور است، به عنوان مجری این طرح منصوب کرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.