سه ویژگی تبلیغات اثرگذار در ماه رمضان

ماه مبارک رمضان، فرصتی ویژه برای شرکت های تبلیغاتی است تا از فضای اجتماعی، ادبیات رمضانی و ارکان فرهنگی و تبلیغی این ماه برای مخاطبان شان بهره بگیرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مخاطبان در ماه رمضان از تبلیغاتی که به شدت مستقیم هستند و نام برند در آنها بارها و بارها تکرار می‌شود رویگردان هستند و بیشتر از تبلیغات غیرمستقیم استقبال می‌کنند.
بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی موفق شرکت‌های غذایی به ویژه کمپین‌های صنعت نوشیدنی درماه رمضان نشان می‌دهد که این کمپین‌ها سه ویژگی مشترک دارند:

۱- پیام قوی:
یه طور معمول کمپین‌های تبلیغاتی باید پیام قوی داشته باشند تا در مخاطبان نفوذ کنند. کمپین‌های ماه رمضان باید به این موضوع بیشتر توجه کنند؛ یعنی دارای پیام روشن و قوی باشند تا مخاطبان اینطور برداشت نکنند که که این کمپین تنها برای بهره‌برداری از فضای این ماه طراحی شده است.

۲- کمپین احساسی:
به طور معمول پیام‌های احساسی در مقابل پیام‌های کارکردی و منطقی در ماه رمضان بیشتر تاثیر دارند.

۳- اشاره‌های غیرمستقیم:
کمیپن‌هایی در ماه رمضان موفق‌تر بوده‌اند که تا جای امکان از اشاره‌های بیش از اندازه مستقیم به به نام برند خودداری کرده‌اند. اشاره بیش از اندازه به نام برند تاثیر منفی مستقیمی‌بر اثر پیام تبلیغاتی در ماه رمضان داشته است.

آگهی شرکت لیپتون یکی از بهترین تبلیغات انجام شده در ماه رمضان است و یکی از ۵ تبلیغ برتر سال ۲۰۱۶ در ماه رمضان شناخته شد. این تبلیغ ابتدا به زبان عربی بود و سپس به زبان اردو هم ساخته شد و در جامعه پاکستان به شدت مورد توجه قرار گرفت. تبلیغ لیپتون بیش از ۸ میلیون بار دیده شد و در مجموع ۲۰۷ هزار لایک فقط در فیسبوک گرفت و بیش از ۱۳ هزار بار هم در این شبکه به اشتراک گذاشته شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.