«شرمندگی» پاپ در واکنش به گزارش آزار جنسی کودکان در کلیسای فرانسه

مبلغ/ پاپ هم به ماجرای انتشار گزارش نهایی کمیسیون آزارهای جنسی در کلیسای فرانسه واکنش نشان داد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ در پی انتشار گزارش نهایی کمیسیون مستقل کلیسای فرانسه در مورد آزار جنسی کودکان از سوی کشیش‌ها و اعضای کلیسا از دهه ۵۰ میلادی تاکنون، پاپ فرانسیس اعلام کرد از انتشار این گزارش، شرمنده است.

این گزارش نشان می‌دهد که کشیش‌ها و دیگر اعضای کلیسای فرانسه از دهه ۵۰ میلادی حدود ۳۳۰ هزار کودک را آزار جنسی داده‌اند. جمعاً ۳۳۰۰ نفر در این رابطه متهم هستند. رهبر کاتولیک‌های جهان درحالی از این پرونده ابراز شرمندگی کرده که دستگاه کلیسا در طول تاریخ معاصر بارها به مخفی‌کاری در مورد پرونده‌های آزار جنسی کودکان متهم شده است.

پاپ که مخفی کاری در مورد آزارهای جنسی را غیرقانونی اعلام کرده در پیام خود اعلام کرد: غم، اندوه و شرمندگی خود را از این اتفاقات به قربانیان و خانواده‌هایشان که درد و رنج بسیاری تحمل کردند، ابراز می‌دارم؛ شرمندگی من و شرمندگی کلیسا بابت مخفی کاری این پرونده‌ها و ناتوانی کلیسا در رسیدگی به این اتهامات باقی است؛ اکنون وقت دعا به درگاه خداوند است؛ اکنون زمان شرمندگی است.

رهبر ۸۴ ساله کاتولیک‌های جهان از کلیسای فرانسه و عموم کلیساها در نقاط مختلف جهان خواسته تلاش کنند تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود و همگان از آمدن به کلیسا مطمئن و خشنود باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.