فرانسه یک مسجد دیگر را تعطیل می‌کند

مبلغ/ مقامات دولتی فرانسه در راستای اجرای مصوبه جنجال برانگیز مقابله با اسلام‌گرایی در این کشور یک مسجد دیگر را تعطیل می‌کنند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از القدس العربی، مقامات فرانسه از آغاز اقدامات لازم برای تعطیلی مسجدی در شهر «آلن» به بهانه دفاع این مسجد از اندیشه‌های افراطی خبر دادند.

دولت منطقه «سرت» روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که این مسجد که حدود ۳۰۰ نمازگزار در آن حضور می‌یابند، شامل افرادی است که به جنبش‌های افراطی اسلامی وابسته یا نزدیک به آن هستند.

در این بیانیه ادعا شده است که مسجد مذکور اقدامات تروریستی، خشونت، نفرت، تبعیض و برپایی شریعت را تشویق می‌کند.

بر اساس ادعای مقامات سرت، این مسجد دارای مؤسسه‌ای برای حفظ قرآن است که ۱۱۰ دانش آموز خود را در مورد اهمیت جهاد مسلحانه درس می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که اداره منطقه سرت به دنبال این داده‌ها، اقدامات لازم را برای بستن مسجد به درخواست ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه آغاز کرد.

در همین راستا روزنامه فرانسوی فیگارو گزارش داد که مقامات قصد دارند حساب‌های بانکی ۸ نفر از افراد مرتبط با مسجد مذکور را مصادره کنند.

در ۲۹ سپتامبر گذشته دارمانین در مصاحبه با فیگارو گفت که در راستای مبارزه با آنچه جدایی‌طلبی اسلامی در فرانسه خوانده شده (به عقیده ناظران همان اسلام ستیزی و سرکوب آزادی بیان در این کشور است)، از سال ۲۰۱۷ سازمان‌های امنیتی فرانسه، حدود ۲۴ هزار عملیات جستجو و ۶۵۰ عملیات تعطیلی اماکنی را که به تعبیر او افراط گراها در آنجا تردد می‌کردند انجام داده است.

او تایید کرد که در مقطع اخیر شش مسجد در پنج استان فرانسه تعطیل شده است.

پارلمان فرانسه مرداد ماه گذشته قانونی را علیه اسلام‌گرایی تصویب کرد. در این قانون امکان بستن سریع مساجد و انجمن‌های اسلامی به بهانه تبلیغ خشونت پیش‌بینی شده است. هدف از تصویب این قانون مشاجره‌برانگیز دفاع از ارزش‌های جمهوریت در فرانسه اعلام شد.

این قانون به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان در فرانسه و اعمال محدودیت برای همه جنبه‌های زندگی آنها با انتقاداتی روبرو است.

این قانون همچنین محدودیت‌هایی را برای آزادی خانواده‌ها در ارائه آموزش برای فرزندان خود در خانه اعمال می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.