زنگ خطرهای وضعیت کودکان در مدرسه و مهد/ والدین هوشیار باشند

مبلغ/ برخی موارد در دوره مدرسه رفتن بچه ها مثل پرخاشگری بیشتر، درخواست پول تو جیبی زیاد، از کوره در رفتن، آسیب و جراحت پوستی و مواردی دیگر باید باعث هوشیار شدن والدین و بررسی مسئله در مدرسه و بیرون از آن شود.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، امسال برای سومین سال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا تکلیف مدرسه رفتن و نرفتن بچه ها مشخص نیست و فعلا آموزش ها ترکیبی از آن لاین و حضوری و نیمه حضوری است. حال که دانش آموزان نیز چون دیگر اقشار در حال واکسینه شدن هستند، احتمال مدرسه رفتنشان در ماه های آتی زیاد است.

والدین نیاز است که در برخی زمینه ها برای بچه هایشان حواس جمع باشند  و اگر این موارد را از بچه ها مشاهده کردند، سرسری رد نشده و آن را مورد بررسی قرار دهند.

علاوه بر آموزش موارد بهداشتی و پروتکل ها به بچه ها نیاز هست که برخی موارد دیگر نیز مورد توجه والدین قرار بگیرد. واکسن زدن در این ایام به معنای درگیر نشدن با کرونا نیست می بایست همه موارد در مدارس رعایت شود.

وسایل شکسته و آسیب دیده بچه ها را بررسی کنید

اگر فرزندتان بعد از مدتی مدرسه رفتن تعداد وسایل شخصی اش که پاره شده، شکسته شده و یا به نوعی آسیب دیده زیاد باشند. دراین صورت می بایست با فرزندتان صحبت کنید ، اگر سن پایین و ابتدایی دارد و در این زمینه حرفی نمی زند، بهتر است با اولیای مدرسه در این زمینه صحبت کنید و علت را جویا شوید.

اختلالات خواب کودک را جدی بگیرید

اگر مدتی که بچه به مدرسه می رود، فرزندتان به یکباره دچار اختلالات خواب و کابوس های شبانه شده در این زمینه هم نیاز به پرس و جو دارید که ماجرا را جویا شوید شاید از چیزی ترسیده یا اینکه کسی او را اذیت کرده و دچار مشکل شده باشد.

آسیب و جراحت پوستی کودک را بررسی کنید

اگر روی بدن یا صورت فرزندتان اثری از کبودی، زخم یا ورم باشد امکان درگیری فرزندتان با بچه ها یا هرکس دیگری وجود دارد بهتر است این را بررسی کنید و علت را پیدا کنید و با آن برخورد کنید. گاهی عوامل خارجی یا افراد دیگری بچه ها را می ترسانند که دراین زمینه صحبت نکنند اما شما با هوشیاری باید مورد را بررسی کنید حتی شده بچه ها را خودتان به مدرسه ببرید و به منزل بیاورید.

اگر در جمع های فامیلی و خانوادگی شرکت نمی کند

این مورد بیشتر برای نوجوان ها رخ می دهد، بیشتر دوست دارند تنها یا با دوستانشان باشند اما اگر هیچ وقت دوست ندارند که توی جمع های خانوادگی باشند، باید با آنها وارد صحبت شوید. البته این حس مستقل و تنها بودن در سن نوجوانی کاملا طبیعیه و باید تا حد زیادی فضای حریم خصوصی به نوجوان داده شود.

خلق و خوی فرزندتان یکباره تغییر کرده

اگر فرزند شما بچه شوخ و شنگی بوده اما یک باره خلق و خوی او تغییر کرده ، تا جایی که حتی شما احساس می کنید دیگر فرزندتان را نمی شناسید قطعا یک عاملی باعث این تغییر رفتار شده و شما به عنوان والدین می بایست آن را پیدا کنید و اگر هم نتوانستید با مدرسه در ارتباط باشید یا با یک مشاور وارد صحبت شوید.

بی تفاوتی نسبت به تفریحات قبلی

اگر نسبت به هیچ چیز بچه شما ذوق و هیجان نشان نمی دهد و تفریحات گذشته همه برایش بی تفاوت شده  مثلا قبلا نسبت به شهربازی حس خوبی داشته اما الان که درباره آن پیشنهاد می دهید می گوید دوست دارد در خانه بماند.

پول توجیبی بیشتری می خواهد

اگر بچه شما بدون هیچ دلیل خاصی، نسبت به قبل پول تو جیبی بیشتری طلب می کند حتما نیاز مالی باعث می شود که مشکلی را رفع کند.

پرخاشگری زیادی دارد

اگر بدون هیچ دلیل خاصی یا حتی با کوچکترین مسئله بچه شما از کوره در می رود و پرخاشگری می کند که این هم در دوران نوجوانی تا حد زیادی طبیعی و البته گذراست منتها در سنین دیگر یا همان نوجوانی به افراط افتاده ، نیاز به بررسی و تحقیق شما دارد. مثلا شما از او می پرسید که مدرسه چه خبر اما صحبتی نمی کند یا اینکه می گوید مگه من بچه ام که هی از مدرسه ام می پرسی؟ اینها نیاز به بررسی دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.