آموزش مقابله با اسلام‌هراسی به معلمان در تورنتو

مبلغ/ آموزش مسائل مرتبط با اسلام‌هراسی و مقابله با آن در منطقه پیل شهر تورنتو، مرکز استان انتاریو در کانادا به برنامه آموزش معلمان اضافه شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از CBC، این طرح در جلسه هیئت مدیره مدرسه‌ای منطقه پیل (Peel District School Board)  تصویب شد. این طرح شامل آموزش اجباری ضد اسلام‌هراسی برای همه اعضای هیئت مدیره مدارس این منطقه است.

به گفته مسئولان، این طرح به ایمن‌سازی مدارس برای کارکنان و دانش‌آموزان مسلمان کمک می‌کند.

آسیه خان، مدیر برنامه‌های آموزشی در شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) گفت که این استراتژی گامی در جهت درست است اما به مشارکت اعضای جامعه و هیئت مدیره نیاز دارد.

خان افزود: ما امیدواریم که این استراتژی اولین گام در زمینه مبارزه با اسلام هراسی باشد و لازم است اطمینان حاصل شود که همه دانش آموزان احساس مشارکت در این طرح را دارند.

وی تصریح کرد: اسلام‌هراسی به طور سیستماتیک عمل می‌کند، بنابراین، این امر نیازمند یک تعهد و پاسخ سیستمیک است که با محوریت بازبینی محتوای برنامه درسی مشکل ساز و تأیید هویت دانش آموزان و کارکنان باشد و  فضایی ایجاد کند که افراد بتوانند اسلام‌هراسی را بدون هیچ مشکلی گزارش کنند.

هیئت مدرسه‌ای منطقهٔ پیل منطقه‌ای آموزشی متشکل از ۲۳۰ مدرسه در منطقهٔ پیل در انتاریوی کانادا است که جزئی از منطقه تورنتوی بزرگ به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.