افشاگری درباره نقش ضد اسلامی فیس بوک در هند

مبلغ/ کارمند سابق فیس بوک، اعلام کرد که این شرکت اقدامات کمی برای جلوگیری از ترویج محتواهای ضد مسلمانان در هند انجام داده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل ازTRT، فرانسیس هاوگن (Frances Haugen) مدیر سابق تیم بررسی اطلاعات غلط در فیس بوک با استناد به اسناد داخلی شرکت توضیح داده که چگونه این شرکت در هفت سال گذشته به موضوعات اصلی و بحث‌ها در مورد رسانه‌های اجتماعی در هند پرداخته است.

او گفته است که محتوای وحشت آفرین و غیر انسانی از سوی حساب‌های فیس بوک مرتبط با سازمان ملی گرایی هندی «راشتریه سویم سیوک سنگه»(Rashtriya Swayamsevak Sangh) موسوم به RSS که به عنوان منبع ایدئولوژیک حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) شناخته می‌شود، تبلیغ می‌شود.

هاوگن با استناد به این اسناد گفته است که هیچ اقدامی علیه اکثر این مطالب صورت نمی‌گیرد زیرا این شرکت فاقد طبقه‌بندی‌های هندی و بنگالی است.

طبقه‌بندی کننده‌ها الگوریتم‌هایی هستند که نوشتار و زبان نفرت انگیز را تشخیص می‌دهند. عدم وجود آنها به این معنی است که بسیاری از این محتواها هرگز نشانه‌گذاری نشده و اقدامی در حذف آنها صورت نمی‌گیرد.

هاوگن مدعی است که فیس بوک به خوبی از محتوایی که در پلتفرم خود در هند تبلیغ می‌شود آگاه بود اما ملاحظات سیاسی مانع از انجام اقدامات عملی در فیس بوک شد.

گزارش شده است که فرانسیس هاوگن ادعاهای خود را براساس هزاران اسنادی که قبل از خروج از فیس بوک در ماه مِی مخفیانه کپی کرده، به زبان آورده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.