وزارت خزانه‌داری آمریکا استثنائاتی را در مورد تحریم‌های آستان قدس رضوی منتشر کرد

مبلغ/ وزارت خزانه‌داری آمریکا در شیوه‌نامه اصلاحی خود در مورد تحریم‌های آستان قدس رضوی، هرگونه ارتباط مالی با این نهاد مذهبی در ایران را مشمول تحریم دانست.

 

به گزارش «مبلغ» به نقل از سرویس ترجمه شفقنا؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا در قسمت پرسش‌های خود برای آنچه ابهام‌زدایی از تحریم آستان قدس رضوی عنوان کرده، اعلام نمود: ارتباطاتی نظیر اهدای غذا، لباس یا دارو به حرم امام رضا(ع) در مشهد که در امور انساندوستانه و خیریه مصرف می‌شوند، جزء تحریم‌ها نیست اما پرداخت مستقیم پول یا هرگون تراکنش مالی با این مجموعه مشمول تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد.

آمریکا بار دیگر در مورد مسافرت به ایران شامل مسافرت مذهبی به شهرهای مقدس ایران نیز هشدار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داده به جز اهدای غذا، لباس، دارو و دیگر اقلام انساندوستانه هرگونه ارتباط مالی با آستان امام رضا(ع) شامل تحریم این نهاد فدرال در دولت بایدن است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا درحالی این استثنا را درنظر گرفته که ایران بارها بر رفع همه تحریم‌های دوران ترامپ تاکید کرده است. به نظر می‌رسد آمریکا قصد ندارد بسیاری از این تحریم‌ها را رفع کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.