اعتراض عضو پارلمان هلند از افزایش نمازگزاران مسلمان در خیابانهای لاهه

خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره نوشت:  «گیرت ویلدرز» عضو پارلمان هلند و سیاستمدار راست افراطی با تمسخر افزایش جمعیت مسلمانان در هلند، گفت: تماشای آنها در حال برگزاری نماز در خیابان های هلند بیانگر سلب هویت هلند است.

 ویلدرز، سیاستمدار راست افراطی که به دیدگاه‌های ضداسلامی معروف است، با انتشار فیلم ویدیویی در توییتر خود، ادای نمازده‌ها مسلمان در داخل و خارج از مسجد لاهه هلند را  نشان داد.

 ویلدرز در این فیلم ویدئویی گفت: اینجا هلند در سال ۲۰۲۳ است. مسجد السنه در لاهه. خیابان های ما پر از نمازگزاران مسلمان است، هلند دیگر هلند نیست.

این اولین بار نیست که ویلدرز اظهارات تحریک آمیز ضد اسلامی می زند، زیرا سال‌هاست که به انتشار پیام‌های نفرت انگیز علیه مسلمانان شناخته شده و در تلاش برای اخراج آنها از این است.

توئیتر در آوریل سال گذشته حساب ویلدرز را به دلیل توئیتی که در آن به اسلام حمله کرده بود و در آن به شهباز شریف نخست وزیر پاکستان اشاره کرده بود، مسدود کرد.

ویلدرز از سال ۲۰۰۴ پس از دریافت تهدید به مرگ تحت حمایت پلیس زندگی می کند.او از مخالفان سرسخت اسلام و مهاجرت به هلند است. ویلدرز از حساب توییتر خود برای حمله به اسلام گرایان و مهاجران پناهجو استفاده می کند.

حزب او در سال ۲۰۲۱ در برنامه انتخاباتی خود برای سالهای ۲۰۲۱-۲۰۲۵ متعهد شد که «وزارت پاکسازی از اسلام» را تأسیس کند، همچنین متعهد شد که دین اسلام را به عنوان یک «ایدئولوژی توتالیتر» تعریف کند و همچنین ساخت و فعالیت مساجد و مدارس اسلامی، نشر اندیشه اسلامی از طریق قرآن را ممنوع کند.  اجرای ممنوعیت پوشیدن حجاب در اماکن عمومی، توقف درخواست پناهندگی و بستن مراکز پناهندگان از دیگر برنامه‌های انتخاباتی این حزب بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.