اتحادیه جهانی علمای مسلمان: داعش و القاعده ساخته دست ادارات اطلاعاتی جهان و منطقه برای تحریف وجهه اسلام است

مبلغ/ اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای تاکید کرد: داعش و القاعده و دیگر گروههای نظیر آنها، هیچ ارتباطی با اسلام و اصول آن ندارند و توسط ادارات اطلاعات جهانی و منطقه ای به منظور تحریف وجهه اسلام ساخته و پرداخته شده اند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربی، این اتحادیه که دفتر مرکزی آن در دوحه پایتخت قطر قرار دارد، انفجارهای اخیر داعش در افغانستان را به شدت محکوم و آنها را جنایت های خرابکارانه خطرناکی دانست که از سوی همه شرایع آسمانی و قوانین بین المللی ممنوع و حرام اعلام شده است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه خود از جوانانی که توسط داعش فریب خورده اند، خواست سرعقل بیایند و جنایت هایی که با عقیده و شریعت اسلامی تناقض دارد را کنار بگذارند.

در این بیانیه آمده است: جنایت های اخیر در افغانستان دلیل دیگری بر این قضیه است که داعش و القاعده ودیگر گروه های نظیر آن هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

اتحادیه مذکور در ادامه آورد: همه شواهد و مدارک نشان می دهد که چنین گروههای افراطی را ادارات اطلاعاتی بین المللی و منطقه ای به هدف تحریف وجهه اسلام و بازگشت اشغالگران بیگانه به سرزمین های اسلام و مسلمانان ساخته و پرداخته کرده اند.

در بیانیه مذکور همچنین تاکید شده است: همه ائتلاف های بین المللی در افغانستان، عراق، سوریه، مالی، سومالی و دیگر کشورها  که تحت پوشش مبارزه با تررویسم شکل گرفته، به ضرر مسلمانان  بویژه اهل سنت و جماعت بوده و به آنها بسیار ضربه زده است و تنها  دشمنان اسلام از آنها سود می برند و به طرح اسلام مبتنبی بر عدالت، عزت، رحمت و اعتدال لطمه می زند.

علمای مسلمان در پایان بیانیه خود از جوانانی که فریب چنین گروههای افراطی را خورده اند، خواسته است سرعقل بیایند و توبه کنند و در سازندگی کشورشان سهیم باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.