دادگاه عالی طالبان حکم سنگ‌سار یک زن و مرد را در بامیان صادر کرده است

مبلغ/عبدالمالک حقانی، معاون دادگاه عالی طالبان، در یک نوار تصویری گفته است که دادگاه‌های این گروه در سراسر کشور در یک سال گذشته برای ۱۷۵ تن حکم قصاص، برای ۳۷ تن حکم سنگ‌سار، برای چهار تن حکم زیر دیوار کردن، برای ۱۰۳ تن اجرای حدود و برای یک هزار و ۵۶۲ تن دیگر مجازات تعزیری به اتهام‌های مختلف صادر شده است.

 به گزارش«مبلغ»- به نقل از روزنامه۸صبح افغانستان، منابع معتبر محلی در ولایت بامیان می‌گویند که دادگاه عالی طالبان حکم سنگ‌سار یک مرد و زن را به اتهام رابطه خارج از ازدواج در این ولایت صادر کرده است.

این منابع روز جمعه ۱۵ اردبیهشت، به روزنامه ۸صبح می‌گویند که یک زن و یک مرد متاهل از سوی دادگاه طالبان متهم به انجام رابطه خارج از ازدواج شدند و این دادگاه برای آن‌ها حکم سنگ‌سار صادر کرده است.

یکی از منابع می‌گوید که دادگاه عالی طالبان به دادگاه استیناف این گروه در بامیان هدایت داده است که حکم را اجرا کند.

طبق اطلاعات منابع، دادگاه استیناف طالبان در بامیان بنا بر دلایلی تاکنون این حکم را اجرا نکرده است.

درباره هویت متهمان جزییات ارایه نشده است.

مسوولان محلی طالبان در بامیان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

در همین حال، عبدالمالک حقانی، معاون دادگاه عالی طالبان، در یک نوار تصویری گفته است که دادگاه‌های این گروه در سراسر کشور در یک سال گذشته برای ۱۷۵ تن حکم قصاص، برای ۳۷ تن حکم سنگ‌سار، برای چهار تن حکم زیر دیوار کردن، برای ۱۰۳ تن اجرای حدود و برای یک هزار و ۵۶۲ تن دیگر مجازات تعزیری به اتهام‌های مختلف صادر شده است.

گفتنی است که پس از سلطه طالبان بر افغانستان، فرماندهان و جنگ‌جویان این گروه همواره خود نیز متهم به تجاوز جنسی بالای دختران و زنان هستند.

منبع: روزنامه ۸ صبح افغانستان(نسخه آنلاین)

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.