پاپ فرانسیس برای اولین بار به زنان در نشست اسقف‌ها حق رای داد

به گزارش«مبلغ»- پاپ فرانسیس تصمیم گرفته است در نشست آتی اسقف ها به زنان حق رای بدهد، تغییری بی سابقه که نشان دهنده امیدهای او برای دادن مسئولیت های تصمیم گیری بیشتر به زنان است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از گاردین، فرانسیس تغییراتی را در هنجارهای حاکم بر «سینود اسقف ها» -یک نهاد واتیکانی که اسقف های جهان را برای جلسات دوره ای گرد هم می آورد- تصویب کرد که یکی از آنها دادن حق رای به زنان است.

واتیکان اصلاحاتی را منتشر کرد که به تائید شخص پاپ رسیده است. این تغییرات بر دیدگاه او برای ایفای نقش بیشتر مؤمنان غیر روحانی در امور کلیسا تأکید می کند که مدت هاست به روحانیون، اسقف ها و کاردینال ها واگذار شده است.

از زمان دومین شورای واتیکان به ویژه جلسات دهه ۱۹۶۰ که کلیسا را مدرن کرد، پاپ ها اسقف های جهان را برای چند هفته به منظور بحث در مورد موضوعات خاص به رم احضار می‌کنند. در پایان جلسات، اسقف‌ها در مورد پیشنهادهای خاص رأی می‌دهند و آن‌ها را به پاپ می‌سپارند، و سپس او سندی را با در نظر گرفتن نظرات آنها تهیه می‌کند.

تا به حال تنها افرادی که می توانستند رای دهند مردان بودند. اما بر اساس تغییرات جدید، پنج خواهر مذهبی به پنج کشیش به عنوان نمایندگان رای دهنده برای احکام دینی خواهند پیوست.

علاوه بر این، فرانسیس تصمیم گرفته است که ۷۰ عضو غیر اسقف را برای شورای کلیسا منصوب کند و خواسته است که نیمی از آنها زن باشند. آنها هم رای خواهند داشت.

منبع:شفقنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.