رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:مسئله قدس فراتر از جهان اسلام، یک موضوع انسانی است

به گزارش «مبلغ»-حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ظهر امروز، ۲۴ فروردین در مراسم بزرگداشت روزجهانی قدس که در ستاد مرکزی المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب اسلامی، آزادی فلسطین را از مسائل مهم امت اسلامی قرار داد و راه رهایی قدس را اتحاد همه امت اسلام و حضور آحاد ملت‌ها عنوان کرد. متأسفانه برخی دولت‌های اسلامی از آغاز تلاش کردند در برابر این ابتکار مانع‌تراشی کنند و برای به فراموشی سپردن این روز، از برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها ممانعت به عمل آورند.

وی، مسئله قدس را فراتر از جهان اسلام و یک مسئله انسانی و بشری دانست و تصریح کرد: یکی از اشتباهات برخی گروه‌های مبارز در گذشته این بود که فلسطین را به یک مسئله قومی تنزل دادند. آرمان فلسطین یک مسئله عربی ـ یهودی نیست و افرادی که با اندیشه ناسیونالیسم عربی در این مسیر تلاش کردند نیز به موفقیت چندانی دست نیافتند. مسئله قدس تنها مسئله یک قومیت نیست؛ بلکه یک مسئله اسلامی و بالاتر از آن انسانی است و باید یک جبهه اسلامی و انسانی در برابر آن شکل گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی، شکل‌گیری رژیم جعلی که هیچ سابقه‌ای در دو هزار سال گذشته در منطقه نداشته است را مخالف همه قوانین بین‌المللی و انسانی عنوان کرد و افزود: اندیشه صهیونیست‌ها تشکیل یک حکومت یهودی یا غیریهودی نیست؛ بلکه دغدغه اصلی آنان در نژادپرستی و خودبرتربینی نژادی آنان ریشه دارد. پیش از شکل‌گیری این رژیم اشغالگر، زندگی صلح‌آمیز میان پیروان ادیان مختلف در فلسطین جریان داشت.

دول استعماری حامیان اصلی رژیم کودک‌کشی صهیونیستی

وی، استعمارگران را حامیان اصلی شکل‌گیری رژیم نژادپرست صهیونیستی عنوان کرد و گفت: حمایت استعمارگران و در صدر آن‌ها استعمار پیر برای تشکیل دولت صهیونیستی به زمان فروپاشی امپراتوری عثمانی در بحبوحه جنگ جهانی اول و خط‌کشی کشور‌های جهان اسلام بر می‌گردد. در سال ۱۹۱۷ و چند دهه پیش از شکل‌گیری رژیم جعلی اسرائیل، جیمز بالفور، نخست‌وزیر وقت انگلستان در نامه‌ای خطاب به سرکرده خانواده روتشیلد، اعلام کرد انگستان مصمم است سرزمین فلسطین را به عنوان خانه قوم یهود قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: استعمارگران از همین زمان یهودیان را از نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا برای مهاجرت به فلسطین گسیل ساختند. از دروغ‌های تاریخی آنان این است که هولوکاست را دلیل اصلی مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی بیان می‌کنند، درحالی که این موج از سال ۱۹۱۷ و پیش از جنگ جهانی دوم آغاز شد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تصاحب سرزمین فلسطینیان با فریب، قتل، غارت و جنایت، تصریح کرد: تا امروز ۷۵ سال این رژیم با حمایت دولت‌های استعمارگر غربی به جنایات خود ادامه داده است. امروز تنها یک پیام است که می‌تواند نجات‌بخش فلسطین باشد و آن، همان ندای انقلاب اسلامی است. این پیام و این مسیر موجب اضمحلال و زوال روزافزون رژیم اشغالگر قدس خواهد شد.

شاهد زوال و فروپاشی رژیم جنایتکار صهیونیستی هستیم

وی با اشاره به آشکار شدن روزافزون نشانه‌های ضعف، زوال و فروپاشی قریب‌الوقوع رژیم جنایتکار صهیونیستی، تصریح کرد: روزگاری این رژیم در جنگی شش روزه ارتش چند کشور بزرگ عربی را درهم شکست، اما امروز شاهد هستیم پس از ۳۳ روز درگیری در برابر یک گروه مقاومت، این رژیم با سرافکندگی مفتضحانه شکست را پذیرا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ریشه‌یافتن اختلافات عمیق داخلی در این رژیم منحوس را یکی دیگر از نشان‌های تحقق وعده الهی برای آزادی قدس شریف دانست و خاطرنشان کرد: به یاری خدای بزرگ این بار نیز این جریان نژادپرست و دشمن بشریت که غیر خود را حتی در طراز انسان نمی‌بیند، به همت و اراده همه انسان‌های آزادی‌طلب جهان ریشه‌کن خواهد شد و پیروزی نهایی به جبهه حق تعلق خواهد گرفت.

رئیس جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرچمداری انقلاب اسلامی از آرمان آزادی قدس اشغالی، ابراز کرد: امام خمینی(ره) از آغاز نهضت و پیش از پیروزی انقلاب، بر اهمیت مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف تأکید داشتند و در سخنرانی‌های خویش مکرراً امت اسلام را نسبت به خطرات جدی این رژیم جعلی آگاه می‌کردند.

در حمایت از فلسطین هزینه‌های زیادی داده‌ایم

وی با تأکید بر هزینه‌های فراوانی که انقلاب اسلامی در مسیر حمایت از فلسطین متقبل شده است، یادآور شد: هیچ دولت و ملت مسلمانی به اندازه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران در مسیر آزادی قدس شریف هزینه پرداخت نکرده است. این حقیقت نشان‌ می‌دهد که نگاه انقلاب اسلامی به مسائل جهان اسلام، یک نگاه صرفاً مذهبی نیست.

منبع : ایکنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.