ببینید | اتوفاژی؛ فرآیندی ضدسرطان که با روزه فعال می شود

گزارش «مبلغ» –به اعتقاد جامعه پزشکان، اتوفاژی (Autophagy) یا خودخواری فرایندی است که طی آن سلول‌ها از دیگر سلول‌ها تغذیه میکنند. در مواقعی که مواد غذایی به اندازه کافی به سلول نمی‌رسد (مانند هنگام روزه بودن) یا اینکه سلول باید عوامل مهاجم مثل ویروس‌ها را تخریب کند، اتوفاژی برای زدودن مواد زائد ضروری است و سلول مواد زائدی را که خود تولید کرده یا اجزایی که پیر شده‌اند را تخریب و از مواد اولیه آنها برای تولید اجزای جدید استفاده می‌کند.

«اتوفاژی» پس از ۱۲ ساعت نخوردن مواد غذایی شروع به فعالیت میکند و طی‌ آن مواد زائد مختلف که در سلول جمع شده‌اند به مواد مغذی بازیافت شده و سپس از آنها برای رشد، ترمیم و سوخت رسانی استفاده خواهد شد.
پزشکان و محققان می‌گویند با ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی‌، شما میتوانید از قدرت این پدیده فیزیولوژیکی استفاده کنید تا بتوانید:

▪️سیستم بدنی خود را از سموم مضر پاکسازی کنید.
▪️سیستم ایمنی بدن خود را بشدت افزایش دهید.
▪️فرایند پیری را کند کنید.
▪️در برابر انواع بیماری‌ها مانند سرطان، زوال عقل، بیماری‌های قلبی و ویروس‌ها از خود محافظت کنید
▪️و احساس جوانی و انرژی بیشتری کنید.

منبع: رادیو فکرت

مطالب مرتبط
1 نظر
  1. محمدرضا می‌گوید

    فکر می کنم ایشون اطلاعات تغذیه ای نداره که میگه قند میوه با قند مصنوعی فرق داره.هر زمان هر چیز شیرین وارد بدن میشه تبدیل به گلوکز میشه و سلول سرطانی گلوکز رو استفاده می کنه یعنی حتی نون و برنج هم سوخت سلول سرطانی هست و یا میوه عسل و غیره

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.