لزوم آمادگی در انتظار فرج / آیت الله جوادی آملی

 بهترین و مهمترین مناسبت این ایام میلاد #خاتم_اوصیاء و #خاتم_اولیاء حجه بن الحجج البالغه (روحی و ارواح العالمین له الفداء)، امام العصر و الزّمان (علیه افضل صلوات المصلّین) بود که بهترین #تقوا ” #انتظار_فرج ” آن حضرت است. فرمود: (و الیعد احدکم قبل خروجه و لو بسهم)*. مگر نه آن است که بهترین تقوا (انتظار فرج) است! فرمود: اگر منتظری، مسلّح باش، و لو با یک تیر! مگر حضرت آمد، ما _معاذ الله_ باید بنشینیم بگوئیم: (اذهب انت و ربّک فقاتلا انّا هاهنا قاعدون)*، یا به عنوان بسیجی در خدمت حضرت باشیم! بنا بر این نیست که ما بنشینیم، حضرت از راه غیب مساله را حل کند!! آن روز هم همین مشکلات هست.
به ما گفتند: در دعاهای بهترین ایام یعنی ” #ماه_مبارک_رمضان ” بخوانید: خدایا! توفیق بده که ولیّت بیاید، (حتّی لا یستخفیّ بشیء من الحقّ مخافه احد من الخلق)*. آن روز هم این نفاق هست، آن روز هم این بیگانگی هست، آن روز هم احتمال تقیّت هست، آن روز یار و یاوری لازم است‌! مادامی که ما در نشئه دنیا هستیم، آن اعجاز صرف حاصل نخواهد شد. البته وقتی #ولی_عصر بیاید، خیلی از امکانات در اختیار اوست؛ ولی بالاخره رزم هست. ممکن است _خدای ناکرده_ یک عدّه ای در اثر خوف و تقیّه احکام الهی را مثل الآن عمل نکنند. این در دعاها آمده که بخوانیم خدایا! توفیقی هم به ما، هم به آن حضرت بده که او را طرزی یاری کنیم که (حتّی لا یستخفی بشیء من الحق مخافه احد من الخلق)! اگر آن دعای نورانی است، این است؛ اگر دستور #امام_صادق است، فرمود: بسیجی باش!!

پانوشت:

۱- الغیبه للنعمانی / صفحه ۳۲۰

۲-سوره مائده / آیه ۲۴

۳-تهذیب الاحکام / جلد ۳ / صفحه ۱۱۰ _ دعاء اوّل یوم من شهر رمضان _ (… تا چیزی از حق، از ترس احدی از مردم پنهان نماند)

منبع: آیت الله جوادی آملی- نماز جمعه قم – مصلّی قدس ؛ ۱۳۷۸/۰۹/۰۵- پانزدهم شعبان المعظّم . سالروز میلاد خاتم اوصیاء، حضرت بقیه الله الاعظم (ارواح من سواه فداه)-

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.