رساندن انسان به جایگاه حقیقی خود، هدف اصلی ظهور / یادداشت مرتضی سلطانی تهرانی به مناسبت نیمه شعبان

مبلغ/ مرتضی سلطانی تهرانی با بیان اینکه پیام امام زمان حیات انسانی و طیبه ای است که اقتصاد و امنیت را بر مدار تفکر الهی تنظیم خواهد کرد، گفت:
در نظام سرمایه‌داری که بر مدار اصالت سود و منفعت است، انسان به آرامش نمی‌رسد، بلکه بر حیرانی و سردرگمی‌اش افزوده می‌شود؛ درحالی‌که ساحل آرامش بشر در تفکرات و رفتار خداپسندانه است و این ساحل آرامش در تکاپوی انتظار امام عصرعج ارواحناله الفداه و ظهور پربرکت آن حضرت است.

به گزارش «مبلغ» –  امید از مهم‌ترین لوازم حیات انسانی و بشری است و امام زمان(عج) نقطه امید است. پیامبران همه می‌خواستند انسان‌ها را از جایگاهی که هستند بالاتر ببرند.
حضرت ابراهیم (ع) مردم زمانه خود را از بت‌پرستی و خورشید پرستی به خداپرستی هدایت کرد. حضرت موسی(ع)جامعه خود را به سمت عزت سوق داد که این عزت و بزرگی به‌یک قوم اختصاص ندارد و شامل همه ابنای بشر می‌شود. پیامی‌که حضرت عیسی آورد هم مهرورزی و محبت بود.
در دین پیامبر خاتم (ص) هم نخستین کیفرخواست علیه ظلم به زنان صادر شده است؛ آنجایی که می‌گوید: به کدامین گناه کشته شدند. این در دوران جاهلیت اولی رخ داد که با جاهلیت مدرن تفاوت دارد.
هدف نهایی امام زمان هم پرورش انسان‌هایی بر مدار علی و قرب به علی (ع) است. افرادی مثل سلمان، ابوذر و میثم. هدف نهایی رساندن انسان به جایگاه اوست. درحالی‌که جهان پر از ظلم و جور شده است.
اکنون به واسطه توسعه فناوری ظلم و جور بیشتر احساس می‌شود. کسی که قبلا از محیط روستای خودش خبر داشت، اکنون از کوچک‌ترین اتفاق در هر جای دنیا با خبر می‌شود. همیشه ظلم و ستم وجود داشته ولی اکنون احساس وجود ظلم تقویت می‌شود و بشر متالم و متأسف می‌گردد.
در انتقال پیام مهدویت کار نکرده زیاد داریم. آنچه رسانه‌ها باید در دوران غیبت به آن بپردازند، تبیین امام زمان (عج) براساس قرآن و روایات است تا بتوانند بر مدار علم و استفاده از آن‌ به شکل دقیق دسته‌بندی کنند و در قالب مدرن در اختیار بشر قرار دهند.
پیام امام زمان حیات انسانی و حیات طیبه است که اقتصاد و امنیت را بر مدار تفکر الهی تنظیم خواهد کرد. باید دانست که عدالت به‌معنای تساوی نیست بلکه به معنی قرار دادن هر چیزی در جای خودش که اوج آن را در حکومت امیر‌المومنین(ع) در کوفه می‌بینیم و به همین دلیل است که امام زمان هم مرکز حکومت خود را کوفه قرار می‌دهد.
در نظام سرمایه‌داری در مسیر و فرایند اصالت سود ومنفعت انسان به آرامش نمی‌رسد، بلکه بر حیرانی و سردرگمی‌اش افزوده می‌شود؛ درحالی‌که ساحل آرامش بشر در تفکرات و رفتار خداپسندانه است و این ساحل آرامش در تکاپوی انتظار امام عصرعج ارواحناله الفداه و ظهور پربرکت آن حضرت است و جهان پرتلاطم و گرفتار ناامنی با نام و یاد و ذکر و حرکت درمسیر امام زمان(عج)
و نهایتا ظهور آن حضرت به آرامش حقیقی و آسایش دست می‌یابد.
جهاد و مبارزه؛ راه رسیدن و حرکت درمسیر نورانی آن حضرت است؛ جهاد در همه مراحل شخصی و اجتماعی.»
« اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر»

منبع: روزنامه همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.