خط امام، بازگشت به استقلال کشور و سیر پیشرفت است

مبلغ/ مقام معظم رهبری: این ملت اگر بخواهد به آبادی و به پیشرفت علم برسد و بخواهد در قافله‌ چالش‌های گوناگون دنیا پیشرفت کند، راهش این است که خط امام را دنبال کند، چون این خط استقلال و استخراج گنجینه‌های پنهانِ درون سینه‌ انسان‌ها است.

به گزارش «مبلغ» – انقلاب اسلامی به عنوان جنبش فراگیر سیاسی که از متن دین و بطن جامعه مسلمان برخاست، تحولی عظیم را به جهانیان نوید داد و حامل ارزش‌هایی بود که بشر عصر مدرن را با خود درگیر می‌کرد. در ادامه سخنان رهبر انقلاب در این باره را می‌خوانید.

راه پیشرفت کشور، دنباله رو خط امام بودن است

آنچه را که امروز به عنوان اهداف این انقلاب تعیین کرده‌ایم، باید با همان روش امام دنبال کنیم، با صراحت، با تبیین کامل و با جرأت و جسارت لازم، باید دلیرانه وارد این میدان شد. ما باید بدانیم آنچه ما را در مقابل دشمنان نگه می‌دارد و استقلال و آزادی و هویت ما را حفظ می‌کند، این است. این ملت اگر بخواهد به آبادی کشور و به پیشرفت علم برسد و اگر بخواهد در قافله‌ چالش‌های گوناگون مادی دنیا، مسأله‌ تجارت، مسأله‌ کشاورزی و دیگر مسائل – پیشرفت کند، راهش این است که خط امام را دنبال کند، چون این خط، خط استقلال، بازگشت به هویت خود، استخراج گنجینه‌های پنهانِ درون سینه‌ انسان‌ها و بالفعل کردن این استعدادهاست. (۱۳۸۴/۰۳/۱۰)

اولین انقلابی که با مردم بود، با مردم ادامه پیدا کرد و با مردم به  پیروزی رسید

اولین انقلابی که با مردم شروع کرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نکرد، راه خود را تغییر نداد و اهداف خود را کم و زیاد نکرد، انقلاب اسلامی ایران است. این انقلاب به نام خدا و برای مردم و برای عدالت و استقلال و آزادی آغاز شد و این راه را همچنان ادامه داده است. هنوز شعارها همین‌هاست و به توفیق الهی این شعارها همچنان خواهد بود.(۱۳۸۳/۱۱/۱۹)

فحش به نظام، تنها راهِ باقی مانده برای دشمن

ملت ایران باید بداند چه کار بزرگی انجام داده است. طبیعی است که در چنین شرایطی، دشمنان همه همّت خود را علیه نظام جمهوری اسلامی متمرکز کنند. چگونه این کار را بکنند؟ با حمله نظامی کاری از پیش نمی‌برند، خودشان هم می‌دانند. کودتا و روش‌های براندازی را تجربه کردند و دیدند کاری از پیش نمی‌برند. یک راه برای آن‌ها بیشتر باقی نمی‌ماند و آن این است که در درون ملت نفوذ کنند، افکار و انگیزه‌های مخالف با اسلام را همراه با تهمت و اهانت و ناروا گویی نسبت به انقلاب اسلامی گسترش دهند، به تدریج دل‌های مردم را نسبت به سرچشمه جوشان و فیّاضی که آنها را در طول سال‌ها وادار به حرکت و مقاومت کرده است، سرد کنند. این جزو کارها و برنامه‌ریزی‌های اصلی آنهاست. خود آن‌ها از این حرکت به «فروپاشی» تعبیر کرده‌اند و گفته‌اند ما می‌خواهیم نظام اسلامی فروبپاشد! فروپاشی یعنی چه؟ یعنی ملت را نسبت به آرمان‌های انقلاب دچار تردید و تزلزل و دودلی کنند و مردم پشتیبانىِ لازم را از نظام نداشته باشند. این، سیاست دشمن است.(۱۳۸۱/۰۹/۰۱)

آن مسأله‌ اساسی که در انقلاب اسلامی هدف اعلی و والا به حساب می‌آمد و می‌آید، عبارت از تزکیه‌ انسان است. همه چیز مقدمه‌ تزکیه و طهارت آدمی است. عدالت در جامعه و نیز حکومت اسلامی در میان اجتماعات بشری هم با این‌که هدف بزرگی محسوب می‌شود، ولی خود آن یک مقدمه برای تعالی و رشد انسان است که در تزکیه‌ آدمی نهفته است. هم زندگی در این عالم – اگر بخواهد به سعادت برسد، محتاج تزکیه است، و هم درجات اخروی و معنوی، متوقف بر تزکیه است. فلاح انسان – یعنی دست یافتن انسان به مقصد اعلی، وابسته‌ به تزکیه است، «قد افلح من تزکّی. و ذکراسم ربّه فصلّی». آن کسی که تزکیه بکند، فلاح و رستگاری را به دست آورده است. (۱۳۷۰/۰۸/۰۱)

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.