دنیای بچه‌ها را با کتاب خواندن بزرگ کنید

مبلغ/ یکی از بزرگ‌ترین فواید کتابخوانی برای کودکان، کسب دانش است. کتاب خوب می‌تواند نقش مهمی در اجتماعی شدن کودکان ایفا کند.

به گزارش «مبلغ» – حتما زمانی از شبانه‌روز را حتی اگر وقت کمی هم دارید به کتاب خواندن برای کودکان‌تان اختصاص دهید‌. آشنایی با کتاب در کودکی می‌تواند در بزرگسالی آنها تحولات شگرفی ایجاد کند.

یکی از بزرگ‌ترین فواید کتابخوانی برای کودکان، کسب دانش است. کتاب‌ها منبع غنی‌ای از اطلاعات هستند. خواندن کتاب با موضوعات متنوع، اطلاعات و عمق دانش بچه‌ها را افزایش می‌دهد. اما نکته دیگری که شاید از نگاه بسیاری از ما دور مانده، کاهش استرس با کتاب خواندن است. خواندن یک کتاب، می تواند استرس را بهتر از پیاده‌روی یا گوش دادن به موسیقی از بین ببرد.

هرچه بچه‌ها بیشتر کتاب بخوانند، تخیل بیشتری هم خواهند داشت. هر زمان که یک کتاب تخیلی برای بچه‌ها می‌خوانید، دنیای دیگری در برابر آنها گشوده می‌شود در دنیای جدید، تخیل آنها به بهترین نحو کار می‌کند، زیرا آنها تلاش می‌کنند همه چیز را در ذهن خودشان ببینند. خواندن یک کتاب خوب می‌تواند بر مهارت نویسندگی تاثیرگذار باشد.

بسیاری از نویسندگان موفق، با خواندن آثار دیگران، تخصص خود را به‌دست آوردند. بنابراین، اگر می‌خواهید کودک‌تان در آینده نویسنده خوبی شود، این هنر را با کتاب خواندن برایش تقویت کنید. کتاب خوب می‌تواند نقش مهمی در اجتماعی شدن کودکان ایفا کند.

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.