خشم عربستانی‌ها از ترویج بی‌بند و باری در سرزمین حرمین

مبلغ/ کاربران عربستانی با ترند کردن هشتگ علیه کنسرت گروه موسیقی کُره‌ای در کشورشان خشم خود را از ترویج بی‌بند و باری از سوی مقامات سعودی در پوشش برنامه‌های تفریحی برای جوانان نشان دادند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از پایگاه خبری اتحادیه جهای علمای مسلمان، کاربران عربستان در شبکه‌های اجتماعی، اداره کل رفاه عربستان سعودی را به دلیل تدارک کنسرت گروه موسیقی و رقص کُره‌ای موسوم به بلک پینک مورد هجمه شدید قرار دادند.

عربستانی‌ها از اینکه مقامات کشورشان به گروه زنان بلک پینک اجازه داد جمعه گذشته، ۳۰ بهمن در ریاض کنسرت برگزار کرده و شوهایی سخیف با لباس‌هایی داشته باشند که با ارزش‌ها و آداب و رسوم جامعه عربستان سعودی و با قداست سرزمین حرمین شریفین جور در نمی‌آید، انتقاد کردند.

این در حالی است که هیچ واکنش رسمی از سوی مسئولین سعودی از جمله اداره رفاه کل عربستان سعودی در پاسخ به انتقادها صادر نشده است.

جمعی از فعالان با هشتگ (# مردم حرمین شریفین_ترویج همجنس‌گرایی را رد می‌کنند) توئیت کردند و مخالفت خود را با نفوذ فرهنگ منحط غرب در جامعه مسلمان عربستان نشان دادند.

جمعی از کاربران هم خواستار بازگشت نهاد امر به معروف و نهی از منکر در عربستان و مجازات مسئولین به فساد کشیدن ارزش‌های اسلامی در این کشور شدند.

یکی از کاربران با اشاره به آیه‌ ۱۶ سوره مبارکه اسراء که خداوند متعال می‌فرماید: «وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا»(و ما چون اهل دیاری را بخواهیم به کیفر گناه هلاک سازیم پیشوایان و متنعّمان آن شهر را امر کنیم آنها راه فسق در آن دیار پیش گیرند. پس آنجا تنبیه و عقاب لزوم خواهد یافت، آن گاه همه را هلاک می‌سازیم.)

وی افزود: ای امت محمدی ببینید کار سرزمین حرمین به کجا کشیده است.

کاربر دیگری نوشت: چنین جشن‌هایی که از همجنس‌گرایان حمایت می‌کند آداب و رسوم جامعه عربستان را تحت عناوین پیشرفت و ارتباط با دنیا نابود می‌کند.

یک کاربر هم آورده اسـت: این گروه در بلاد حرمین چه می‌کند؟ اندیشه‌های آنها هرگز با ارزش‌ها و هویت ما و قداست سرزمین پیامبر اکرم(ص) انطباق ندارد.

به عقیده یک کاربر دیگر عربستانی، نابودی جامعه و گسترش بداخلاقی کار خطرناکی است؛ پس در مقابل این همه فساد دست بسته نخواهیم ماند؛ زیرا اولین کسانی که از همه اینها متضرر می‌شوند همین فرزندان خودمان هستند.

گروه آواز کره‌ای دختران بلک پینک برای اولین بار در ریاض، پایتخت عربستان، کنسرتی را در چارچوب فعالیت‌های تفریحی موسم الریاض اجرا کرد که جنجال گسترده‌ای در عربستان به راه انداخت.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.