فیلم | کیفیت در رابطه مادری و فرزندی مهم است

مبلغ/ سیما فردوسی معتقد است: در رابطه با مسائل مادر و فرزندی کیفیت رابطه مهم است. مادری که شاغل است و چند ساعت از فرزند خود دور مانده باید توجه داشته باشد که وقتی به خانه می‌آید با فرزند خود چگونه رفتار می‌کند. چگونه حرف می‌زند، چگونه نگاه می‌کند، نیازهای فرزندش را چگونه برطرف می‌کند.

به گزارش «مبلغ» – در رابطه با مسائل مادر و فرزندی کیفیت رابطه مهم است. مادری که شاغل است و چند ساعت از فرزند خود دور مانده باید توجه داشته باشد که وقتی به خانه می‌آید با فرزند خود چگونه رفتار می‌کند. چگونه حرف می‌زند، چگونه نگاه می‌کند، نیازهای فرزندش را چگونه برطرف می‌کند. ارتباطشان را بر چه اساسی می‌گذارند؟ آیا وقتی به خانه آمد نیز می‌خواهد بگوید ساکت باش و حرف نزن، برو جلوی تلویزیون بنشین، من خسته‌ام و می‌خواهم بخوابم. آیا این طور رفتار می‌کند یا نه، سعی می‌کند با اخلاق خوب رفتار کند. سخت است، اما عشق مادری باعث می‌شود مادران محترم در رسیدگی به فرزندانشان اولویت بدهند.

فرزندی که نزد مادربزرگ است، درک می‌کند که مادرم اگر صبح مرا پیش مادربزرگ می‌گذارد، بعدازظهر برمی‌گردد. یا اگر مرا در مهد می‌گذارد، بعدازظهر برمی‌گردد و مرا به خانه می‌برد و کنار من است. خطر آنجاست که بچه ببیند جایی گذاشته شده و مادر رفته و دیگر برنگشته است. اشاره به مادرانی کنیم که اختلاف شدیدی با همسران خود دارند و یا خانه را ترک می‌کنند و یا غیبت طولانی دارند و برنمی‌گردند و یا طلاق گرفته‌اند.

مادرانی که قهر می‌کنند و می‌روند و دوباره برمی‌گردند و وقتی بچه مادر را می‌بیند، چسبندگی شدیدی پیدا می‌کند، چون می‌ترسد که دوباره رها شود. اما وضعیت مادران شاغل که سر کار می‌روند، متفاوت است. آنها سر کار می‌روند و سر ساعت مشخص برمی‌گردند و فرزندشان را در آغوش می‌گیرند و جبران می‌کنند و کیفیت رفتاری بسیار بالایی هم دارند و مشکلی هم به وجود نمی‌آید.

این فرمول برای مادران خانه‌دار هم هست. خیلی از مادران خانه‌دار در خانه هستند اما رفتار مناسبی با فرزندان خود ندارند. خیلی از مادران خانه‌دار به قدری از رفتار فرزندشان عصبانی می‌شوند که آنها را کتک می‌زنند و یا سر آنها داد می‌زنند، آنها را می‌ترسانند و برای آنها خوف و وحشت ایجاد می‌کنند. اینها را هم باید ببینیم. صرف شاغل بودن یا خانه‌دار بودن ملاک نیست، بلکه کیفیت رفتار و ارتباط با فرزند مهم است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.