چگونه با فرزندمان درست رفتار کنیم؟

مبلغ/ دانستن روش رفتار با فرزندان ضرورت تمام والدین در هر سن و رده اجتماعی است. هر والد باید بداند چگونه با فرزندش رفتار کند تا با تربیت صحیح در شکوفایی نسل‌های بعدی نقش اساسی خود را به بهترین نحو اجرا کند. 

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایبنا – کتاب «والدین یه کم خوب!» نوشته سید مهدی موسوی موحد از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است. موسوی موحد درباره این کتاب بیان کرد: همه ما به‌عنوان پدر و مادر می‌خواهیم بهترین کار ممکن را برای خوشبختی فرزندانمان انجام دهیم و در این نقش بهترین باشیم ولی همین بهترین بودن می‌تواند ما را از رسیدن به هدفمان بازدارد. ما می‌خواهیم بهترین و «کامل» باشیم غافل از اینکه هیچ‌وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد چون ما انسانیم و هر یک محدودیت‌های خاص خود را داریم، پس بهتر است خودمان باشیم و محدودیت‌های وجود خود را درک کنیم و به‌جای کامل بودن «کافی» باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا در این کتاب تلاش کردم نکاتی از فرزندپروری را بیاورم که بسیار مهم‌اند. آنها را کوتاه بیان کردم تا حوصله کافی برای خواندن آنها وجود داشته باشد و هر موضوع دریچه‌ای برای آگاهی و کسب مهارت بیشتر باشد. با خواندن هر یک از این مطالب جرقه‌ای در ذهن ما زده می‌شود که باید در این مورد بیشتر بدانیم و مهارت کسب کنیم، این قدمی روبه‌جلو محسوب شده و باعث می‌شود «یه کم» پدر و مادر بهتری باشیم و با این گام‌های کوچک به یک پدر و مادر خوب در حد توان خود تبدیل شویم بدون اینکه کامل باشیم.

وی افزود: کتاب برای عموم قابل استفاده است. آموزش والدین برای تربیت فرزندانشان و نسل بعد نیاز ضروری جامعه است و به‌عنوان شاخص اصلی توسعه جامعه در نظر گرفته می‌شود. به‌طورکلی آموزش پیش از ازدواج و آموزش فرزندپروری نیاز اصلی هر جامعه‌ای است که تمایل به رشد و توسعه دارد.

موسوی موحد بیان کرد: دانستن روش رفتار با فرزندان ضرورت تمام والدین در هر سن و رده اجتماعی است. هر والد باید بداند چگونه با فرزندش رفتار کند تا با تربیت صحیح در شکوفایی نسل‌های بعدی نقش اساسی خود را به بهترین نحو اجرا کند.

وی در پایان گفت: در این کتاب سعی کردم با توجه به مشغله والدین در دنیای امروز و کمبود وقت، مطالب را در حوزه فرزندپروری مختصر و مفید بیاورم تا خسته‌کننده نباشند و از سوی دیگر دریچه‌ای برای آموزش بیشتر و کسب مهارت بگشایند. امید دارم این کتاب در تربیت والدین و فرزندان مؤثر واقع شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.