ترفندها، ابزارها و فعالیت­‌های سرگرم ­کننده بدون تلفن همراه برای کودکان

چگونه کودکان را از تلفن همراه دور کنیم؟

مبلغ/ مترجم کتاب «چگونه کودکان را از تلفن همراه دور کنیم؟ ترفندها، ابزارها و فعالیت­‌های سرگرم ­کننده بدون تلفن همراه» گفت: امروزه یکی از شکایت اصلی والدین، مشغولیت بیش از حد کودکانشان به بازی‌­های دیجیتالی است بنابراین جای خالی چنین کتاب­‌هایی در جامعه به چشم می­‌آید.

به گزارش «مبلغ» به قنل از ایبنا – کتاب «چگونه کودکان را از تلفن همراه دور کنیم؟ ترفندها، ابزارها و فعالیت­‌های سرگرم ­کننده بدون تلفن همراه» نوشته  متیو جرویس با ترجمه سولماز دینی، زهرا فتحی از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

دینی درباره این اثر به ایبنا توضیح داد: این کتاب حاوی بازی‌­هایی است که والدین، مراقبان و مربیان می‌­توانند به آسانی و بدون خرید لوازم خاصی آنها را اجرا کنند. بازی­‌ها به گونه‌­ای طراحی شده­‌اند که شادی، هیجان و آموزش مهارت­‌های مختلف زندگی را برای کودکان و آسودگی و وقت اضافی را برای والدین به ارمغان می‌­آورد. من و همکارم با مشاهده شکایات والدین از مشغولیت بیش از حد کودکانشان به تلفن همراه و سایر دستگاه­‌ها، به فکر یافتن و ترجمه کتابی معتبر برای والدین افتادیم و با مطالعه این کتاب متوجه شدیم که چقدر به راحتی والدین می‌­توانند از فعالیت‌­های ذکر شده در این کتاب در محیط خانه و بیرون از خانه استفاده کنند. البته والدین خلاق می­‌توانند با بهره­‌گیری از اصول کلی فعالیت‌­های ارائه شده، بازی­‌های متنوعی نیز تدوین کنند.

وی ادامه داد: کتاب فوق، کتابی برای عموم مردم است، هرچند کسانی که در مؤسسات مختلف به نحوی با کودکان سر و کار دارند، می‌­توانند از این کتاب بهره ببرند. اساتید و فعالان حوزه کودک این اثر را کتاب مفید و کاربردی برای والدین توصیف کردند و در واقع با تشویق چندتن از روان­شناسان کودک، ما علاقه‌­مند به ترجمه این اثر شدیم.

وی افزود: قطعاً فعالیت­‌های کتاب را می‌­توان در مراسم عمومی مدارس، جشن­‌ها و حتی کلاس‌­های درس اجرا کرد. معلمان می‌­توانند با اضافه کردن ایده‌­های منحصربه­ فردی، این فعالیت­‌ها را به قالب کلاسی درآورده و آموزش و نشاط را همزمان به کلاس خود هدیه کنند.

دینی با بیان اینکه امروزه یکی از شکایت اصلی والدین، مشغولیت بیش از حد کودکانشان به بازی‌­های دیجیتالی است بیان کرد: طبق پژوهش­‌های انجام شده، افزایش ساعات استفاده از دستگاه­‌های دیجیتالی یا فضاهای مجازی منجر به کاهش عملکرد و مهارت‌­های اجتماعی کودکان و نوجوانان می‌­شود؛ از سوی دیگر والدین پرمشغله امروز از زمان کافی برای برآوردن نیاز به بازی کودک برخوردار نیستند؛ بنابراین جای خالی چنین کتاب­‌هایی در جامعه به چشم می­‌آید؛ کتاب­‌هایی که ایده­‌هایی در اختیار والدین و مربیان قرار می‌­دهند تا بدون نیاز به خرید ابزار اضافی یا صرف مستقیم زمان به پرورش فرزندانشان بپردازند. البته ناگفته نماند که این کتاب نمی‌­تواند جایگزین بازی والدین با فرزندان شود، بلکه والدین می‌توانند از ایده‌­های مطرح شده در این اثر برای افزودن هیجان مثبت در اوقاتی که نمی‌­توانند با فرزندانشان سپری کنند، استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: دوران کودکی زیربنای زندگی بزرگسالی هر انسانی است، برای خلق بهتر زندگی فرزندانتان بکوشید، مطالعه کنید، با متخصصین امر مشورت کنید، تأمل و آگاهی را به رابطه خود با فرزندانتان بیفزایید. فراموش نکنید که هر رویداد جدیدی در زندگی، نیاز به آموزش و یادگیری دارد، فرزندآوری و مراحل مختلف رشد فرزند نیز از جمله این رویدادها محسوب می‌‌‌شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.