«خیرالنساء» به کتابفروشی‌ها آمد

مبلغ/ کتاب «خیر النساء» نوشته سمانه آتیه دوست و محمد اصغرزاده توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از مهر – کتاب «خیرالنساء؛ طرحی از یک زندگی به روایت بانو خیرالنساء صدخَروی» نوشته سمانه آتیه‌دوست و محمد اصغرزاده به‌تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«خیرالنساء» شامل خاطرات شفاهی بانو خیرالنساء صدخروی، مادر مهربان جبهه‌ها و مسئول زنان روستای صدخرو سبزوار در پشتیبانی جنگ را که آذر ماه ۱۳۹۹ از دنیا رفت، در بر می‌گیرد. این کتاب، صرفاً منحصر به فعالیت‌های اجتماعی «خیرالنساء صدخروی» در هشت سال پشتیبانی از دفاع مقدس نیست و بناست به تمام ابعاد زندگی این بانو بپردازد.

خیرالنساء صدخروی مقاومت را از دل خانه گلیاش در روستایی کوچک به جهان صادر کرد؛ زنی «نه شرقی، نه غربی» که هر جا بود رسالتش را انجام می‌داد؛ چه در طول هشت سال جنگ که چادرش را به کمر بست و برای جبهه‌ها مادری کرد، چه امروز که باحوصله، تمام یک قرن زندگیاش را هجی کرد تا برای همیشه، مثل کشکولی انباشته از حکمت در دل تاریخ بماند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«صدای زن اوستامحمدحسین بود که نشسته بود دم حیاطمان. تا چشمش افتاد به من، نه برداشت و نه گذاشت، خوشخبریِ عروسشدنم را داد. تازه از کلاته رسیده بودم. مثل همیشه با فاطمه آمده بودیم دِه تا برویم حمام. غیظم گرفت. ابروهایم را گره انداختم و گفتم: «خودت رو عروس کنن زنی که پیر.»

کمی باهاش اوقات تلخی کردم و دویدم سمت خانه. چشمم افتاد به صندوقِ ننه. رفتم جلوتر. یکیدو قبضه مَویز توی یک دستمال فَرَتی با یک چارقد سفید مرمر بهدردنخور، روی صندوق بود. فکری شدم. صدای زن همسایه هنوز توی گوشم بود: «دخترجون، یک اَنجی زبونت رو کوتاه کن. برو خونه ببین برات کفش و دستمال آوردن.»

این کتاب در ۲۸۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.