امام ده سال از سن واقعی‌شان جوان‌تر بودند

مبلغ/ ابراهیم یزدی در ادامه خاطرات خود از نوفل لوشاتو از آزمایشات پزشکی امیدبخشی صحبت می‌کند که پزشکان فرانسوی بر روی امام خمینی(ره) انجام دادند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا – ابراهیم یزدی می‌گوید: از زمانی که آیت‌الله خمینی وارد پاریس شدند نمازهای روزانه را شکسته می‌خواندند زیرا قصد اقامت برای ده روز ننموده بودند تا هر روزی امکان باشد به ایران برگردند. براساس مقررات فقهی گاه لازم بود که ایشان از محل اقامت خود در یک نوبت حداقل ۲۴ کیلومتر سفر کنند. یکی از مراکزی که برای این کار در نظر گرفته بودیم شهر ورسای بود که کاخ قدیمی شاهان فرانسه در آن بود و به پارک عمومی زیبایی تبدیل شده بود.

در این سفرهای کوتاه، ماموران امنیتی در ماشین‌های خودشان، ایشان را که با ماشین صادق قطب زاده می‌رفتند، تعقیب می‌کردند و مواظب بودند.

در این سفرها آقای اشراقی همراه آقا می‌آمدند و از دوستان هم یکی دو نفر همراه می‌شدند و از این سفرها عکس های یادگاری گرفته می‌شد.

کادوهای شب میلاد مسیح

ایام کریسمس و میلاد مسیح و همچنین سال نو، در کشورهای مسیحی نشین باشکوه و جلال خاصی برگزار می‌شود. خیابان ها را آذین بندی می‌کنند، از همه جا ندای سرودها و آهنگ‌های مخصوص طنین انداز است. در چنین وضعیتی مسلما نمی‌توانستیم بی تفاوت باشیم. بعد از صحبت و پیشنهاد من، آیت‌الله خمینی اولا پیامی خطاب به مسیحیان جهان صادرکردند. این پیام بلافاصله در اختیار مطبوعات و رسانه‌های گروهی گزارده شد و مورد استقبال قرار گرفت. ثانیا با همت و پی گیری آقای اشراقی هدایایی جهت همسایگان اقامتگاه و همچنین ژاندارم‌ها و ماموران امنیتی فرانسه در نوفل لوشاتو تهیه شد.

در شب ژانویه افسر فرمانده نیروهای ژاندارمری در منطقه را خبر کردیم. در اجتماع ژاندارم‌ها و در حضور خبرنگاران، آقای اشراقی به نمایندگی آیت‌الله خمینی مطالبی ایراد کردند و سپس هدایای تهیه شده به آنها داده شد. این مراسم فوق العاده در ژاندارم ها و همسایگان و در کل منطقه حسن اثر بخشید.

آزمایشات پزشکی امیدبخش

آیت الله خمینی در دوران اقامت در نجف چندین بار دچار ناراحتی‌های قلبی شده بود به طوری که در یک نوبت، بعد از اطلاع از این ناراحتی‌ها، برخی از پزشکان ایرانی در آمریکا اظهار آمادگی کردند که برای معاینه و درمان ایشان به نجف بروند.

در نوفل لوشاتو

در پاریس یکی از برنامه‌هایی که در دستور کارمان قرار داشت انجام آزمایش‌های پزشکی آیت‌الله خمینی بود. دکتر عسگری انجام این کار را بر عهده گرفتند. یکی از ایرانیان مقیم پاریس دکتر گرجی نیز به کمک دکتر عسگری آمد و آیت‌الله خمینی را برای انجام آزمایش‌های پزشکی، آزمایش خون و عکس‌برداری از ریه و دستگاه گوارش و غیره به یکی از بیمارستان‌های مجهز نزدیک ورسای بردند. بعد از اتمام آزمایش‌ها پزشک مربوطه جمع بندی کرد که آیت‌الله خمینی نه تنها هیچ مشکل پزشکی قابل ملاحظه ای ندارند بلکه حداقل ده سال از سن واقعی خودشان جوان‌تر هم هستند.

منبع: خاطرات دکتر ابراهیم یزدی، جلد سوم، نشر کویر

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.