تکریم مقام زن برگرفته از تفکر اصیل دینی است

مبلغ/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دشمن درصدد است تا برخی افراد خود فروخته و مفسد را به عنوان الگوی جوان ایرانی معرفی کند، افزود: زنان مسلمان ما الگویی همچون فاطمه زهرا(س) دارند و بانوان مجتهده ای همچون بانو امین تربیت یافته همین مکتب هستند.

به گزارش «مبلغ»، حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی امام جمعه اراک، در همایش «مقام زن و تکریم جایگاه مادر» که ظهر امروز به مناسبت میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)  لواسان برگزار شد، با اشاره به جایگاه زن در فرهنگ غرب، اظهار داشت: غربی ها زن را در خودآرایی، تبرج، بی بند و باری و ابزاری برای رسیدن به اهداف نامشروع خود تعریف کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دشمن درصدد است تا برخی افراد خود فروخته و مفسد را به عنوان الگوی جوان ایرانی معرفی کند، افزود: در حالی که زنان مسلمان ما الگویی همچون فاطمه زهرا(س) دارند. و بانوان مجتهده ای همچون بانو امین تربیت یافته همین مکتب هستند که الگویی برای همه زنان و مردان است همچنان که حضرت زهرا(س) هم الگویی کامل برای همه احاد جامعه اعم از زن و مرد است.

امام جمعه اراک در ادامه با انتقاد از عدم تربیت طلابی در سطح علامه طباطبایی ها و امثال شهید مطهری ها، تصریح کرد: ما هم اکنون از سرمایه های قدیم حوزه استفاده می کنیم، در حالی که حوزه های علمیه باید همت کنند تا طلابی همچون عالمان بزرگ دینی تربیت شوند و این جز با شب زنده داری و تزکیه نفس و درس خوب خواندن محقق نمی شود و امیدواریم حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با هدایت عالمانه حاج آقا ناطق نوری در تحقق این هدف موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تکریم جایگاه زن و مادر در جامعه، گفت: ما در این موضوع از دنیا طلبکار هستیم و آنها باید در خصوص نحوه عملکرد خود در تضعیف و تنزل جایگاه و هویت زن پاسخگو باشند.

وی گفت: ممکن است ما هم در برخی جهات کوتاهی هایی در تکریم مقام زن داشته باشیم اما رویکرد اصلی ما که برگرفته از تفکر اصیل دینی است حفظ منزلت زن و تکریم او است در حالی که غربی ها با شعارهای فرینده منزلت و هویت زن را به شدت تنزل داده اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.