حقیقت زن، زندگی، آزادی در اسلام محقق شده است

مبلغ/ مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان اینکه در تفکر دینی رشد و آسمانی شدن جنسیت پذیر نیست، گفت: در تفکر اصیل دینی، زن در جایگاه مادری، بنیان و سنگ زیرین خلقت است.

به گزارش «مبلغ»، به همت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان و با همکاری سایر مراکز فرهنگی شهر لواسان، همایش «مقام زن و تکریم جایگاه مادر» به مناسبت میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری مسئول حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی امام جمعه اراک، حجت الاسلام والمسلمین معزی مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین ایمانی امام جمعه لواسان، فرمانده سپاه الغدیر و سایر مقامات شهرستان لواسان، طلاب و دانشجویان، و بانوان فرهیخته شهرستان لواسان، در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه لواسان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد حسین معزی، با اشاره به اهمیت تکریم مقام زن در جامعه، اظهار داشت: اگر شخصیت زن به خوبی تبیین شود، همه روزها، روز مادر است.

وی افزود: این نگاه به شخصیت زن، همان نگاه اصیل بنیادین دین است. بنا بر این اگر در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) از مقام زن و مادر تجلیل می شود، بدین معنا نیست که در روزهای دیگر اینگونه نباشد، بلکه بزرگداشت مقام زن در این روز یک سنبل و الگویی است تا به این موضوع توجه بیشتر و عالمانه ای داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان ادامه داد: مقام بانوان در تفکر اسلامی به خوبی روشن و مشخص است. زمانی که پیامبر مبعوث به رسالت شدند، زنان عصر ایشان نه تنها شأن و جایگاهی نداشت بلکه مایه سرافکندگی بود و عرب جاهلی وقتی به او خبر می دادند فرزند او دختر است، از ناراحتی چهره اش تیره می شد و زن را صرفا ابزاری برای ادامه زندگی می دانست.

وی گفت: در تفکر اصیل دینی، زن در جایگاه مادری، بنیان و سنگ زیرین خلقت است. در تفکر دینی رشد و آسمانی شدن جنسیت پذیر نیست. قرآن به صراحت می گوید؛ شأن انسان در پرتو بندگی و سعادت است و هیچ سخنی از جنسیت زن یا مرد نمی کند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان با بیان اینکه واقعیت شعار زن، زندگی، آزادی در اسلام معنا و محقق شده است، گفت: سردمدار شعار آزادی زن و حیات طیبه و زندگی اسلام است. آزادی از بند دنیا پرستی و بردگی شعار اسلام است.

وی با بیان اینکه سلامت زن در واقع سلامت جامعه و خانواده است، خاطرنشان کرد: دین به دنبال جامعه ای سالم، بانشاط و آزاد است و این شعاری است که در اسلام محقق شده و ما مفتخر به آن هستیم.

حجت الاسلام معزی در پایان با اشاره به برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی حوزه علمیه لواسان برای بانوان، گفت: امروز همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه(س)، کانون فرهنگی بانوان مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) لواسان افتتاح می شود که امیدواریم مورد استفاده زنان و دختران شهر لواسان واقع شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از بانوان فرهیخته لواسانات و رودبار قصران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.