ترس از شکست سبب کمرویی می‌شود

به گزارش «مبلغ» – کم‌رویی نوعی ترس از شکست در موقعیت‌های اجتماعی است که نتیجه‌اش در خلق و خو و محیط زندگی پیرامون شخص مشخص می‌شود‌.

بعضی از افراد برونگرا و اهل تعامل هستند و از بودن در جمع و گفت‌وگو با دیگران انرژی می‌گیرند، اما افراد درونگرا زیاد نمی‌توانند با دیگران ارتباط بگیرند و از خلوت خودشان و با مراجعه به درون خود، انرژی می‌گیرند‌. این افراد یک احساس ترس از روبه‌رو شدن با آدم‌های جدید دارند‌. آنها اصولا کم‌رو بوده و مدام نگران این هستند که چطور دیگران آنها را قضاوت می‌کنند و همین امر تعاملات اجتماعی آنها را کاهش می‌دهد و رفتار آنها توسط ترس ناشی از نفس اداره می‌شود. چنین افرادی سعی می‌کنند تا حد ممکن از موقعیت‌های اجتماعی پرهیز کنند.

افراد کم‌رو به‌طور طبیعی نگران هستند و در مواجهه با موقعیت‌های اجتماعی احساس ناخوشایندی دارند این امر می‌تواند به‌دلیل تربیت و تجربیات گذشته باشد؛ برای مثال فردی که در کودکی به‌دلیل سوءاستفاده یا درگیری‌های خانوادگی دچار عذاب شده‌، ممکن است در چنین شرایطی به‌سر ببرد. اضطراب اجتماعی به نوع شدیدتر ترس اشاره دارد که به‌وضوح باعث اختلال در فعالیت‌های زندگی فرد می‌شود و کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان کم‌رویی و خجالت تاثیر مستقیمی در افزایش اعتماد به نفس دارد.

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.