کنترل نامناسب کودک او را به فضای مجازی معتاد می‌کند

به گزارش «مبلغ» – روان‌شناسان کودک و نوجوان بر این موضوع تاکید دارند که کنترل نامناسب کودک سبب می‌شود او به فضای مجازی معتاد شود، به همین دلیل بهتر است که به جای کنترل فرزند خود از رفتار مناسب با کودک استفاده کنند.

بهتر است کاربران هنگام استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مراقب باشند تا به کاربران و افراد ناشناس در این فضا اعتماد نکنند و هرگز اطلاعات شخصی از‌جمله عکس و فیلم‌های خود را برای آنها ارسال نکنند؛ چرا که همین امر باعث مزاحمت، اخاذی و باجگیری مجرمان سایبری از آنها می‌شود. در حال حاضر کودکان ناگزیر از استفاده از گوشی‌های هوشمند و اینترنت هستند اما تلاش کنید که از نصب هر گونه فیلترشکن و پروکسی روی گوشی‌های بچه‌ها خودداری کنید چرا که نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی آنها می‌شود.

کنترل‌گری نامناسب نیز از‌جمله کارهایی است که وسواس، استرس و اضطراب را در نوجوانان افزایش می‌دهد و در چنین مواقعی نوجوان برای آن‌که این احساسات را در خود از بین ببرد به فضای مجازی پناه می‌برد، ‌پس بهتر است که والدین سعی کنند از روش «افزایش رفتار مطلوب» در فرزندان استفاده کنند. هر رفتار مناسبی می‌تواند کودک و نوجوان شما را یک‌قدم از فضای مجازی دور کند و در واقع رفتار ما به‌طور مستقیم بر استفاده از فضای مجازی توسط فرزند ما تاثیر می‌گذارد.

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.