هلولوکاست در مدارس امارات تدریس می‌شود

مبلغ/ امارات متحده عربی از گنجانده شدن مطالعات مربوط به هولوکاست در برنامه‌های درسی مدارس خبر داد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا، امارات متحده عربی از گنجاندن مطالعات هولوکاست در برنامه‌های درسی مدارس خود خبر داده و انجام مطالعات در این زمینه را نیاز ضروری برای بشریت اعلام کرده است.

در همین رابطه سفارت امارات در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد با توجه به اینکه مطالعه هولوکاست برای بشریت ضروری است، در برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی و متوسطه در این کشور گنجانده خواهد شد.

روزنامه تایمز اسرائیل در این خصوص نوشت: امارات گام‌های بزرگی برای مبارزه با فرهنگ منطقه‌ای انکار هولوکاست برمی‌دارد که در پی توافق‌نامه ابراهیم در سال ۲۰۲۰ منجر به عادی‌سازی روابط این کشور با اسرائیل شد.

این روزنامه در گزارشی افزود: پس از مدت‌های طولانی که موضوع هولوکاست در مطالب آموزشی مربوط به کودکان در امارات متحده عربی وجود نداشت، اکنون قرار است امارات به عنوان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس این موضوع را به طور کامل در برنامه‌های درسی مدارس خود گنجانده و خود را به عنوان کشوری که در جهت صلح منطقه‌ای حرکت می‌کند، معرفی کند.

در بخش دیگری از این گزارش خاطرنشان شده است که سال گذشته، اولین موزه یادبود هولوکاست در در دبی افتتاح شد. این اتفاق تنها چند ماه پس از امضای توافق‌نامه‌هایی رخ داد که با میانجی‌گری ایالات متحده به بیش از ۷۰ سال بن‌ست بین اسرائیل و امارات متحده عربی پایان داد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.