هشدار خاخام‌های آمریکایی درباره آینده آسیب‌پذیر رژیم‌صهیونسیتی

به گزارش «مبلغ» – همزمان با رأی اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر جدید این رژیم و تشکیل کابینه جدید، بیش از ۳۰۰ خاخام آمریکایی با امضای نامه‌ای هشدار دادند کابینه جدید می‌تواند با سیاست‌های افراطی، آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

گفته می‌شود نتانیاهو، تندروترین کابینه تاریخ رژیم غاصب صهیونیستی را تشکیل داده است و به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، نامه خاخام‌های آمریکایی درباره پیشنهادهای سیاسی اعضای ملی‌گرای افراطی یهودی که به کابینه نتانیاهو ملحق می‌شوند، هشدار می‌دهد و آنها را مخالفان اصول دموکراسی می‌خواند. در این نامه آمده است اگر این سیاست‌ها اجرا شود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به روابط رژیم صهیونیستی و جامعه یهودیان خارج از آن وارد می‌شود، زیرا این سیاست‌ها توهین به اکثریت قریب به اتفاق یهودیان آمریکایی و ارزش‌های آنهاست.

خاخام‌ها اظهار کردند این سیاست‌ها می‌تواند حقوق زنان را از بین ببرد، عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی را اخراج کند و احکام دادگاه عالی رژیم‌اشغالگر قدس را نادیده بگیرد، از جمله اقدامات دیگری که به گفته آنها می‌تواند با ارزش‌های این رژیم مغایرت داشته باشد. نتانیاهو که تا پیش از انتصاب دوباره به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به‌دلیل داشتن پرونده فساد در حال محاکمه بود، با هدف خلاصی از زندان، با افرادی که در کارنامه آنها دزدی، فساد، نژادپرستی و اقدامات تروریستی درج شده، ائتلاف کرده و این مسأله صدای مخالفان را در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی درآورده است.

بر همین اساس، یوسی وارتر تحلیلگر مسائل حزبی در روزنامه عبری (هاآرتص)، نوشت که شرکای نژادپرست نتانیاهو ــ که به‌دنبال جنگ، اختلاف، شکاف و افرادی متعصب هستند ــ مشکل نیستند، بلکه خطر در شخص نتانیاهو، مواضع و ایده‌های اوست. این روزنامه اسرائیلی می‌افزاید کابینه جدید، بسیار متعصب، تاریک‌اندیش و خطرناک است و برای اثبات این موضوع می‌توان به دستاوردهایی که شرکای تندروی این کابینه که در آن قدرت زیادی دارند و نیز شهرک‌نشینانی که به‌دنبال دامن زدن به مشکلات و اختلافات و نژاد‌پرستی هستند، اشاره کرد‌.

 

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.