طالبان: وزیر زن نخواهیم داشت / پنجشیر تسلیم نشود، له خواهد شد

مبلغ/  «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی جنبش طالبان افغانستان گفت: دولت جدید این کشور شامل نیمی از وزارتخانه های قبلی خواهد بود و بدون داشتن وزیر زن، در سریعترین زمان ممکن تشکیل خواهد شد.

 

به گزارش «مبلغ» به نقل از سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک، مجاهد امروز(پنج شنبه) در گفتگو با روزنامه ایتالیایی«لاریپابلیکا» گفت: در سریعترین زمان ممکن، دولت وحدت ملی را تشکیل خواهیم داد. می خواهیم دولتی ادغامی متشکل از نیمی از وزارتخانه های قبلی تشکیل دهیم.

سخنگوی طالبان در اددامه با اشاره به اینکه علامت سوال بزرگ، ساکنان منطقه پنجشیر هستند در حالی که گفتگو با آنها نتیجه نمی دهد، ادامه داد: فرایند صلحی که ما به آن امید داریم، پیچیده تر می شود. از سربازان پنجشیر خواسته ایم تسلیم دولت شوند وگرنه له خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا زنان می تواند وارد دولت جدید شوند، ابراز کرد: آنها به عنوان وزیر نه اما به پیروی از قرآن و براساس شریعت، می توانند مثلا در وزارتخانه ها یا پلیس و یا قوه قضائیه به عنوان دستیار کار کنند.

مجاهد علاوه بر این تاکید کرد که زنان افغانستان قادر خواهند بود در دانشگاه ها تحصیل کنند.

وی درباره روابط بین المللی مقامات جدید افغانستان نیز اظهار کرد که چین شریک اصلی آنهاست و فرصتی عالی برای سرمایه گذاری و بازسازی کشور وجود دارد.

مجاهد تاکید کرد: چین دروازه ما به بازاهای جهانی است.

او همچنین ضعف روابط با روسیه را رد کرد و گفت: ما به حفظ روابط خوب با شریک مهمی مثل روسیه که نقشی اساسی در منطقه ایفا می کند، ادامه می دهیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.