اهمیت مشاوره پیش از ازدواج و تاثیر آن بر زندگی

به گزارش «مبلغ» – مشاوره پیش از ازدواج اهمیت زیادی دارد؛ در واقع این مشاوره ها به زوج ها کمک می کند که یکدیگر را بهتر بشناسند و با این شناخت زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

امروزه متاسفانه آمار طلاق افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و بیشتر این طلاق ها در سال های اول ازدواج و به دلیل نداشتن تفاهم زوجین رخ می دهد.

بررسی ها نشان می دهد یکی از دلایلی که ازدواج ها را به طلاق منتهی می کند این است که افراد تنها شور و اشتیاق عشق اولیه خود را در نظر می گیرند و بقیه موارد را پشت گوش خواهند انداخت که همین مساله در آینده گریبانگیر آنها خواهد شد. اما در مشاوره قبل از ازدواج توجه به مسائل مهم زندگی به زوجین گوشزد می شود. حتی در برخی از موارد مشاوره قبل از ازدواج رایگان از سوی برخی مشاوره ها انجام می گیرد که زوجین با شناخت بیشتر و بهتری بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، پس نباید از مشاوره قبل از ازدواج غافل شد و بهتر است که زوجین قبل از ازدواج حتما در این مشاوره ها شرکت داشته باشند.

مشاوره پیش از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است. قطعا اگر در مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید، قبل از این که هر منفعتی برای شما به وجود بیاید، حداقل از بروز اتفاقات منفی و ناخواسته در آینده جلوگیری خواهید کرد که همین اتفاقات مسبب بسیاری از جدایی ها و از هم گسستگی خانواده ها شده است.

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.