تلفن های همراه را از بچه های مان بگیریم یا نه؟

به گزارش «مبلغ» به نقل از روزنامه جام جم – فناوری به اندازه ای در تار و پود زندگی ما تنیده شده که حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم آن را کنار بگذاریم. نمونه اش همین گوشی های تلفن همراه که زندگی بدون آنها قابل تصور نیست. فناوری ها زندگی انسان ها را آسان تر و سرعت پیشرفت کارها را بیشتر می کنند اما به علت استفاده نادرست ما باعث دردسرهایی هم می شوند مثل این که بسیاری از خانواده های صاحب اولاد نمی دانند چطور تلفن های همراه را از فرزندان جدا کنند و آنها را به کانون خانواده بازگردانند.

مسلما تلاش برای گرفتن موبایل ها از دست کودکان و نوجوانان بدترین راهکاری است که می تواند به ذهن پدر و مادرها خطور کند، چون گرچه این وسایل فناورانه کوچک، فاصله های بزرگی میان نسل ها ایجاد کرده اند اما راه پر کردن این فاصله ها توسل به روش های سلبی و نامهربانانه نیست.

برعکس، روان شناسان و کارشناسان خانواده تاکید دارند اگر بزرگ ترها الگوی خوبی برای بچه ها باشند و روابط موثر و دلچسبی با آنها برقرار کنند دیگر گوشی های تلفن همراه آن هیولاهایی که تصور می شود، نخواهند بود. بنابراین اگر فرزندان خود را غرق در موبایل ها یافتید یا گوشی ها را رقبای سرسخت خود دیدید ابتدا به خود مسلط بوده و فکر چاره کار باشید. چاره کار نیز برقراری روابط دوستانه با فرزندان و تلاش برای جلب اعتماد آنهاست، آن هم تلاشی در کمال صداقت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.