ریشه‌های سوء‌تفاهم در زندگی زناشویی را بخشکانید

به گزارش «مبلغ» به نقل از روزنامه جام جم – هرچه حلقه عاطفی و ارتباطی میان زوج‌ها نزدیک‌تر باشد، سوء‌تفاهم‌ها نیز بیشتر اتفاق می‌افتد؛ این را روان‌شناسان می‌گویند. با این حال آنها معتقدند هرچقدر زبان زوج‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر باشد کلید‌واژه‌ها را راحت‌تر به یکدیگر انتقال می‌دهند و همچنین به هر اندازه که بتوانند با استفاده از زبان بدن، احساسات و هیجانات خود را بروز دهند احتمال ایجاد سوء‌تفاهم میان‌شان کاهش می‌یابد.

روان‌شناسان می‌گویند بهترین راه‌حل تعارضات، گفت‌وگوی میان زوجین است آن هم گفت‌وگویی که در آن ظرافت‌های گفتاری به کار می‌رود و باعث آرامش و اطمینان در طرف مقابل می‌شود. حرف اصلی آنها این است که خانواده‌ها در هر سطحی که باشند تعارضاتی در دل خود دارند ولی مهم برخورد عاقلانه و صحیح با این تعارضات است. از منظر کارشناسان، زوج‌هایی که از دو فرهنگ مختلف با یکدیگر ازدواج می‌کنند برای شناخت هم حداقل سه تا پنج سال زمان نیاز دارند به‌طوری که گذر ایام باعث می‌شود آنها زبان همدیگر را بفهمند و به‌راحتی با یکدیگر درددل کنند.

اگر به نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده دقت کنیم عمده گلایه مردها از همسران‌شان درخواست غیرمنطقی و غرولند و عمده گلایه خانم‌ها از شوهران‌شان، بی‌تفاوتی و بی‌احساسی آنهاست. کارشناسان می‌گویند ریشه‌های این ماجرا به دوران کودکی و سبک زندگی افراد برمی‌گردد بنابراین اگر می‌خواهیم یک زندگی مشترک موفق را تجربه کنیم باید طرف مقابل و ویژگی‌های جنس مخالف را بشناسیم و آنگاه با ابزار قدرتمند گفت‌و‌گو، سوء‌تفاهم‌ها را رفع کنیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.