نوجوانان چه میزان از وقت خود را آنلاین هستند؟

مبلغ/ بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، تقریبا نیمی از نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله ایالات‌متحده می‌گویند که دائما آنلاین هستند و با این حال، سازمان ملل می‌گوید که ۳۷ درصد از جمعیت جهان هنوز هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند و این امر نشان دهنده شکاف دیجیتالی جهانی است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، محدودیت‌های اعمال شده در طول همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ جوانان را در سراسر جهان مجبور کرد که زمان بیشتری در خانه بگذرانند بنابراین شاید تعجب‌آور نباشد که مقدار زمانی که آنلاین می‌گذرانند افزایش یافته است.

با این حال، تحقیقات جدید بینش‌های جالبی را در مورد اینکه نوجوانان دقیقاً چه مدت زمانی را آنلاین می‌گذرانند و مطالبی که بیشتر وقت خود را  درگیر آن می‌کنند ارائه می‌دهد.

نظرسنجی از ۱۳۱۶ نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که اکنون ۹۷ درصد نوجوانان هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند.

جالب‌ترین یافته‌ی مرکز تحقیقات پیو این است که شاید ۴۶ درصد می‌گویند که دائماً از اینترنت استفاده می‌کنند که نسبت به ۲۴ درصد در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری داشته است.

در این نظرسنجی همچنین از نوجوانان آمریکایی پرسیده شد که از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یوتیوب با ۹۵ درصد در صدر برنامه بازدید این نوجوانان بود و بعد از آن، تیک‌تاک با ۶۷ درصد، اینستاگرام با ۶۲ درصد و اسنپ چت با ۵۹ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند اما سهم نوجوانانی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند از سال  ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به شدت سقوط و از ۷۱ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته البته استفاده از توییتر نیز کاهش داشته است.

در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از نوجوانان به تلفن هوشمند دسترسی دارند، در حالی که در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ این میزان ۷۳ درصد بوده و احتمال داشتن گوشی هوشمند در سنین ۱۵ تا ۱۷ سال بیشتر از افراد ۱۳ تا ۱۴ ساله است.

دسترسی کلی به لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی به سختی تغییر کرده است اما نوجوانان با پیشینه‌های مرفه‌تر به احتمال زیاد این دستگاه‌ها را در خانه دارند.

این شکاف برای رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ حتی گسترده‌تر است، به طوری که ۹۴ درصد از ثروتمندترین خانواده‌ها مالک آن‌ها هستند و ۷۹ درصد از خانه‌های کم‌درآمد را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.