پیروزی اسیر فلسطینی بر رژیم اشغالگر صهیونیستی

مبلغ/ رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند رژیم اشغالگر اسرائیل توافقی را امضا کرده است که بر اساس آن « خلیل عواوده » اسیر فلسطینی که ۱۷۲ روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد، روز دوم اکتبر (۱۰ مهر) آزاد خواهد شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا، خبرگزاری‌های «معا» و «صفا» فلسطین نوشتند که «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی پس از تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر آزادی وی پس از یک ماه، تصمیم گرفت به اعتصاب غذای خود که ۱۷۲ روز ادامه داشت، پایان دهد.

سازمان امور اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عواوده» پس از دستیابی به توافق کتبی برای مشخص شدن سقف بازداشت اداری و آزادی او در ۲ اکتبر، تصمیم به پایان اعتصاب غذا گرفت.

بر اساس این بیانیه این اسیر فلسطینی که ۱۷۲ در اعتصاب غذا به سر برده است برای بهبودی زمان زیادی به مراقبت نیاز دارد بنابر این طبق توافق انجام شده این اسیر فلسطینی تا بهبودی کامل در بیمارستان «اساف هیروفیه» می‌ماند و به احتمال زیاد دوم اکتبر از بیمارستان مرخص می‌شود و دیگر به زندان باز نمی‌گردد.

تصاویر این اسیر فلسطینی پس از اعتصاب غذای طولانی در شرایطی که از وضعیت مناسب جسمی برخوردار نبود در سراسر جهان پخش شد.

دفتر اتحادیه اروپا در سرزمین‌های فلسطین اعلام کرد که پس از مشاهده عکس‌های «عواوده» شوکه شده است.

اسرائیل «خلیل عواوده» را به فعالیت در «جنبش جهاد اسلامی» متهم می‌کند اما هیچ مدرکی برای محکوم کردن او ارائه نکرده است.

«خلیل عواوده» اعتصاب خود را در دوم ژوئیه گذشته از سرگرفت. وی  بعد از ۱۱۱ روز از اعتصاب خود، بنا به وعده اشغالگران برای آزاد کردنش اعتصابش را تعلیق کرد اما آنها به وعده خود نه تنها عمل نکردند بلکه بار دیگر یک حکم بازداشت اداری چهار ماهه برای او صادر کردند و او نیز از دوم ژوئیه اعتصاب خود را از سرگرفت.

آزادی العواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط این جنبش برای آتش بس در غزه بود و رایزنی ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف های میانجی ادامه دارد. روز پنجشنبه خبر رسید که هیاتی از طرف فرستاده سازمان ملل با السعدی دیدار کرده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز دو روز پیش با این دو اسیر ملاقاتی انجام داد تا زمینه آزادی العواوده و السعدی براساس شروط جهاد اسلامی در خصوص آتش بس فراهم شود.

توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی  ۱۷ مرداد ماه گذشته با میانجیگری مصر اجرایی شد.

این آتش‌بس پس از آن بسته و اجرایی شد که ۵۸ شهرک صهیونیست نشین از داخل نوار غزه هدف حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

بر اساس این توافق، مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاهترین زمان ممکن تلاش می‌کند و همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر عواوده آزاد شود.

شورای مسؤول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی شنبه اخیرا به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که در صورت شهادت العواوده، حملات علیه سرزمین‌های اشغالی از سر گرفته می‌شود و وی باید آزاد شود.

همچنین کمیته عالی امور اسرای فلسطینی  یکشنبه هفته جاری در بیانیه ای اعلام کرد: در صورتی که اداره زندان های رژیم صهیونیستی از بدرفتاری سازمان یافته علیه اسیران فلسطینی دست برندارد و این شیوه را تغییر ندهد، هزار اسیر فلسطینی از روز پنجشنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود می زنند.

این کمیته که از نمایندگان همه گروه های مقاومت فلسطین تشکیل شده است، افزود: در نخستین مرحله، هزار اسیر فلسطینی از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) اعتصاب غذا را آغاز می کنند و در مراحل بعد، شمار دیگری از اسرای فلسطینی به آن می پیوندند.

بر اساس این بیانیه، اعتصاب غذا تا زمان پذیرش همه خواسته های اسیران توسط رژیم صهیونیستی ادامه می یابد.

کمیته عالی فوق العاده که رسیدگی به امور زندانیان فلسطینی را برعهده دارد از ملت فلسطین خواست، در حمایت از اسیران در مقابل دفتر نهادهای بین المللی و مرزهای سرزمین های اشغالی اقدام به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز کنند.

بندهای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته در واکنش به بدرفتاری و اقدام های خصمانه اداره زندان ها، شاهد تنش بوده است.

اداره زندان های رژیم صهیونیستی با نقض توافقات قبلی اقدام به خارج کردن دستگاه های برقی و الکترونیکی زندانیان و افزایش محدودیت ها کرده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان اسیران فلسطین، هم اکنون حدود چهار هزار و ۵۵۰ اسیر فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی بسر می برند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.