گوگل نمایش محتواهای مذهبی برای همه ادیان را کاهش می‌دهد

مبلغ/ لیست ممنوعه شرکت گوگل به معنای واقعی کلمه شامل همه ادیان جهان است و علاوه بر آن کلمات دیگری مانند مالکیت اسلحه و زندگی سیاه‌پوستان و بسیاری از احزاب، فرقه‌ها و جریان‌های سیاسی مهم را دربرمی‌گیرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ردنا (ادیان نیوز)، برنامه گوگل الگوریتم‌هایی برای کاهش دیده شدن محتواهای مرتبط با همه ادیان و برخی جریان‌های سیاسی در نتایج جستجو دارد.

این در اظهارات مهندس ارشد و اخراجی گوگل، بلیک لمواین، بیان شد که گفت گوگل فهرستی نامعلوم از ده‌ها هزار کلمه ممنوعه دارد که هنگام رتبه‌بندی نتایج جستجوی و نمایش محبوب‌ترین سایت‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

بلیک گفت که از زمان آغاز به کار گوگل در این شرکت بوده است و این شرکت از او خواسته است تا سیستمی را ایجاد کند که شامل فهرستی از ده‌ها هزار کلمه و موضوع ممنوعه باشد که گوگل می‌خواهد نمایش آنها را برای کاربران کاهش دهد.

وی افزود: «این لیست ممنوعه به معنای واقعی کلمه شامل همه ادیان جهان است و علاوه بر آن کلمات دیگری مانند مالکیت اسلحه و زندگی سیاه‌پوستان و بسیاری از احزاب، فرقه‌ها و جریان‌های سیاسی مهم را دربرمی‌گیرد.»

گفتنی است بلیک لمواین، مهندس ارشد نرم‌افزار در واحد هوش مصنوعی گوگل است که ماه گذشته در پی افشاگری بحث‌برانگیز خود مبنی بر اینکه هوش مصنوعی تولیدی این شرکت به توانایی «ادراک» دست یافته است، از این شرکت اخراج شد. لمواین که هفت سال روی پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل کار می‌کرد و مستقیما روی پروژه لامدا نظارت داشت، ادعا کرده بود که زبان مبتنی بر شبکه عصبی این شرکت موسوم به «مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو» (LaMDA) به گونه‌ای «هشیار» و «دارای روح» است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.