اردوغان بعد از عادی‌سازی: تغییر در وضعیت قدس را نمی‌پذیریم

مبلغ/ رئیس‌جمهور ترکیه د رنشست خبری با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مدعی شد که کشورش از آرمان فلسطین به قوی‌ترین شکل حمایت می‌‌کند و تغییر در وضعیت قدس را نمی‌پذیرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر مخالفت کشورش با هرگونه تغییر در وضعیت قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان با ابراز خوشحالی از سفر عباس به آنکارا، تصریح کرد که او و مقامات دولت آنکارا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و هیات همراهش درباره راه‌های تقویت بیشتر روابط ترکیه و فلسطین گفت‌وگو کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این نشست بر حمایت کشورش از رفاه و توسعه مردم فلسطین تاکید کرده و گفت که با عباس در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای تبادل‌نظر کرده است.

اردوغان در گزارشی از سفر مقامات دولتش به فلسطین، گفت که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه طی سفرش به رام‌الله در ماه می گذشته، دومین نشست کمیته مشترک ترکیه و فلسطین را برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین در قلب مردم ترکیه جایگاهی استثنایی دارد؛ ترکیه به همبستگی خود با مردم فلسطین ادامه می‌دهد و از آرمان آن به قوی‌ترین شکل حمایت می‌‌کند».

اردوغان ضمن اشاره به حمایت آنکارا از راهکار «دو دولتی»، محکومیت صریح ترکیه در خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری شد، اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته سه شنبه در مراسمی رسمی در مجتمع ریاست جمهوری کشورش از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به آنکارا سفر کرده، استقبال کرد. رسانه‌ها گزارش داده بودند که موضوع مذاکرات آن‌ها، روابط ترکیه-فلسطین و جدیدترین تحولات در قضیه درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطین و دیگر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای بوده اند.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته «اوفیر جندلمان» سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود که نخست‌وزیر این رژیم و رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌و‌گویی تلفنی بازگشت سفرای دو طرف را اعلام و روابط سیاسی را عادی‌ کرده‌اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.