نگاهی به کتاب از حسین(ع) تا مهدی(عج)

مبلغ/ نویسنده کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) گفت: این کتاب درباره اوصاف امام مهدی (عج) در کلام امام حسین (ع) و رابطه امام زمان (ع) با جدش حسین بن علی است.

به گزارش «مبلغ»، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان نویسنده کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) در گفت‌وگو با ایسنا بابیان اینکه این کتاب درباره اوصاف امام مهدی (عج) در کلام امام حسین (ع) و رابطه امام زمان (ع) با جدش حسین بن علی است، عنوان کرد: این کتاب از چهار محور کلی ارتباط بین امام مهدی (عج) و امام حسین (ع) در آیات، روایت، ادعیه و زیارت، تشرفات تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در بخش اول، روایاتی را از زبان امام حسین (ع) در مورد آخرالزمان و مهدی (عج) ذکر کرده و آن‌گاه به مسائل پس از ظهور، مربوط به امام حسین (ع) پرداخته است.

این نویسنده  با اشاره به اینکه در دعاهای مربوط به هریک از این دو امام، به نوعی از دیگری یاد شده است؛ ادامه داد: در بخش ادعیه و زیارت بیان شده است در سوم شعبان که ولادت امام حسین (ع) است اعمال تعظیم و تعزیت به امام عصر (عج) توصیه شده و برای نیمه شعبان نیز زیارت امام حسین (ع) توصیه شده است.

وی اضافه کرد: در دعا ندبه هم که برای فراق امام زمان (عج) است از امام حسین (ع) یاد شده است و در زیارت عاشورا نیز از ولیعصر (عج) یاد شده است که نشان از وجود یک ارتباط است.

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان با اشاره به اینکه از این ارتباط ها آن نتیجه می‌گیریم که عاشورا بدون نگاه به ظهور نگاهی عقیم و ابتر است، گفت: بر اساس روایات، امام زمان (عج) پس از ظهور، از قاتلان امام حسین (ع) انتقام می‌گیرد و در ایام غیبت برای آن حضرت عزاداری می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.